11:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 مرداد 1400 - 10:38
کد خبر: 16719
یادداشت:

سایه سنگین ساده‌پنداری‌ها بر مدیریت بحران کرونا

این روزها در پی شیوع موج جدید بیماری کرونا بیمارستان ها مملو از افراد مبتلا به این بیماری شده است و طبق اعلام مسئولین مربوطه ظرفیت ۳ بیمارستان ارومیه برای پذیرش بیمار کرونایی تکمیل شده است.
سایه سنگین ساده‌پنداری‌ها بر مدیریت بحران کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کرونا، ویروسی که بعد از گذشت یکسال و نیم همچنان میان مردم ارومیه دست به دست در حال چرخش است وقتی چندمین بار این شهر وارد وضعیت قرمز کرونایی شده است یعنی زنجیره کرونا قطع نشده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در جامعه، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در اجتماعات به عنوان راهکار مهم در ارومیه عنوان شد و شیوه نامه‌هایی نیز مبنی بر جلوگیری از تشدید کرونا اعلام شده است که متاسفانه با مشاهده وضعیت فعلی، مشخص می‌شود که شهروندان چندان اهمیتی به رعایت توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا نمی‌‎دهند.

با قرار گرفتن در فصل گرما اغلب مردم ارومیه بساط تفریح را در پارک‌ها و تفرجگاهای شهر پهن کرده و بی‌تفاوت به شیوه نامه‌های بهداشتی روزمره‌های خود را با کرونا عجین کرده‌اند.

از طرفی هم با گذر از سطح شهری جوانان و مردمی را خواهیم دید در خیابان‌ها بدون هدف و عادی شدن شرایط بازار در حال گشت و گذار هستند که می‌توان گفت این ساده‌پنداری آن‌ها موجب تشدید و آغاز پیک پنجم در شهر شده است.  

در پایان انتظار می‌رود شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تضعیف چرخه انتقال ویروس سهیم باشند تا بیش از شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید