03:40|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 16 تیر 1400 - 13:14
کد خبر: 16587
یادداشت:

ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، نیازمند نوسازی و ترمیم

وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهری ارومیه در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد که نارضایتی شهروندان را به همراه داشته و رسیدگی مسئولان مربوطه را در اسرع وقت می‌طلبد.
ناوگان حمل و نقل عمومی ارومیه، نیازمند نوسازی و ترمیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها به دلیل شرایط اقتصادی، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به اوج خود رسیده و در این میان اتوبوس‌ها را می‌توان مهم‌ترین و پرکاربردترین وسیله حمل‌ونقل عمومی در ارومیه برشمرد.

اما ضعف در ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه باعث عدم تمایل برخی از افراد به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روی آوردن مردم به تاکسی‌های شخصی یا وسایل نقلیه خود شده است.

فرسودگی و وضعیت نامناسب و غیربهداشتی بودن اتوبوس‌های درون شهری و کیفیت آن‌ها از دلایل کم رغبتی مردم به استفاده از این شیوه حمل و نقل می‌باشد.

از دیگر دلایل گلایه شهروندان نسبت به مسئله فوق الذکر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌ها می‌باشد که می‌تواند عاملی برای تشدید و همه گیری ویروس کرونا محسوب شود. 

با توجه به تصاویر دریافتی از مخاطبان پیگیری‌هایی در این باره صورت گرفت که مسئولین مربوطه منکر این موضوع شدند و اذعان کردند که مشکلی در اتوبوس‌های شهری وجود ندارد. 

از طرفی هم برخی از مردم به دلیل هزینه‌های رفت و آمد ناچار به استفاده از اتوبوس‌ها می‌باشند که در این شرایط باید جانشان را کف دست قرار داده و به استقبال کرونا روند. 

بازسازی و رسیدگی به وضعیت حمل و نقل ‌شهری بارها از سوی شهروندان مطرح شده و هربار با وعده‌های مسئولین مربوطه مواجه شدند که تا کنون تحققی در آن دیده نشده است. 

به نظر می رسد وقت آن رسیده که متولیان مدیریت شهری ترمیم و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید