01:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1400 - 10:42
کد خبر: 16505
یادداشت:

وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها‌ و معابر کلانشهر ارومیه؛ زیر سایه غفلت مسئولان شهری

وضعیت نامناسب آسفالت معابر و خیابان‌های کلانشهر ارومیه طی چند سال اخیر به اوج خود رسیده و باعث گلایه شدید شهروندان شده است.
وضعیت اسفناک آسفالت خیابان‌ها‌ و معابر کلانشهر ارومیه؛ زیر سایه غفلت مسئولان شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کیفیت معابر شهری یکی از عوامل موثر در کیفیت زندگی شهروندان و همچنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد ارگان مربوطه محسوب می‌شود.

یکی از مطالبات شهروندان ارومیه، بهبود وضعیت نامطلوب آسفالت خیابان‌‌ها و معابر کوچه‌هاست که نارضایتی مردم را طی چندسال گذشته در پی داشته است.

متاسفانه چاله‌‌های ایجاد شده از سال‌های گذشته در شهر و نبود آسفالت مناسب، خسارت‌های زیادی به جلوبندی وسایل نقلیه وارد می‌کند.

از طرفی هم کنده کاری خیابان‌ها و پیاده‌روها توسط اکثریت سازمان‌ها تمامی ندارد و این حفاری‌های وقت و بی‌وقت مهم‌ترین دشمن آسفالت خیابان‌هاست، این مشکل هم سر دراز دارد و برای دیروز و امروز نبوده و نقصی است که به زیرساخت‌های شهری برمی‌گردد.

چاله چوله‌های عجیب و غریب خیابان‌ها، پیاده روها، آسفالت‌ریزی، لکه‌گیری‌های غیراستاندارد و برخی معضلات شهری هستند که در سطح کلانشهر ارومیه به وضوح دیده می‌شود.

عمق زیاد برخی از چاله‌های سطح شهر دست اندازهای بدی در راه تردد خودروها ایجاد کرده که موجب برخی سوانح رانندگی می‌شود و جلوبندی خودروهای سواری را از بین می‌برد.

برخی کوچه‌ها و خیابان‌ها و معابر فرعی ظاهرشان نشان می‌دهد که انگار سال‌هاست رنگ آسفالت به خود ندیده است؛ اما خیابان‌ها و معابر اصلی را که بیشتر توی چشم هستند، در طول سال چندبار آسفالت ریزی می‌کنند.

یکی دیگر از معضلات مهم در زمینه آسفالت خیابان‌ها نبود آسفالت یکدست در برخی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر و بعضا استفاده از سیمان جهت پر کردن چاله‌ها  است که موجب بروز خسارت به خودروهای عبوری می‌شود.

مشکلات مربوط به چاله‌های خیابان‌ها و معابر شهری هنگام بارندگی نمود بیشتری می یابد و در تردد خودروها و عابران پیاده اختلال ایجاد می‌کند.

انتظار می‌رود در شرایط فعلی مدیران شهری فکر اساسی برای حل معضل چاله‌های خیابان‌ها و معابر سطح شهری بیاندیشند، زیرا با وجود این چاله‌ها چهره خیابان‌های شهر زشت می‌شود و این مسئله برازنده کلانشهری همچون ارومیه نمی‌باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید