08:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 02 تیر 1400 - 09:46
کد خبر: 16504

لزوم تسریع واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی

تاکنون ۱۴۵ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و انتظار می‌رود مسئولان امر اهتمام ویژه‌ای به روند واکسیناسیون کرونا در استان داشته باشند تا هر چه سریعتر از افزایش مبتلایان به این بیماری جلوگیری شود. 
لزوم تسریع واکسیناسیون کرونا در آذربایجان‌غربی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، از اوایل فصل بهار تزریق واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور برای گروه سنی سالمندان در آذربایجان‌غربی آغاز شد و به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان تا اواخر اردیبهشت ماه 60 درصد از سالمندان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

شیوه دریافت واکسن کرونا به این گونه هست که افراد واجد شرایط در سامانه سلامت salamat.gov.ir ثبت نام کرده و پس از دریافت پیامک به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کرده و بر حسب شرایط واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

دوز اول واکسن کرونا در استان با روند مطلوبی انجام شد تا دوز دوم آن به دلیل کمبود واکسن با روند کندتری صورت گرفت که اخیر با دریافت محموله جدید واکسن کرونا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی کمبودی از لحاظ واکسن کرونا در سطح استان وجود ندارد و همشهریان بعد از فراخوان می‌توانند برای دریافت واکسن کرونا مراجعه کنند. 
 
در شرایط کنونی تنها راه مقابله با ویروس منحوس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است از سوی دیگر نیز تزریق واکسن کرونا امید را در دل مردم زنده کرده است تا با انجام این روند بتوان بیماری کرونا را کنترل کرد.

انتظار می‌رود مسئولان امر اهتمام ویژه‌ای به روند واکسیناسیون کرونا در استان داشته باشند تا هر چه سریعتر از افزایش مبتلایان به این بیماری جلوگیری شود. 
تاکنون ۱۴۵ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده و این روند همچنان ادامه دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید