02:23|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 01 تیر 1400 - 12:11
کد خبر: 16499
یادداشت:

نبود نظارت؛ عامل قفسه‌های خالی روغن در فروشگاه‌ها!

در حالی مسئولان مربوطه از عدم کمبود روغن در مراکز عرضه و تشدید نظارت بر بازار کالاهای اساسی در سطح شهر ارومیه سخن می‌گویند؛ مردم از کمبود و گرانی روغن و هم از تداوم فروش اجباری کالا در زمان خرید، همچنان گلایه‌مندند.
نبود نظارت؛ عامل قفسه‌های خالی روغن در فروشگاه‌ها!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود روغن و گرانی آن ماه‌ها است که در نقاط مختلف آذربایجان‌غربی مخصوصا ارومیه وجود دارد و افراد زیادی برای تأمین نیازهای خود با مشکل روبرو هستند.

مسئولان ذیربط طی اعتراض‌های متعدد مردم و رسانه‌ها بارها برای رفع مشکل کمبود روغن در بازار وعده داده‌اند ولی هنوز مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد و آثار مشهودی از این رفع کمبودها دیده نمی‌شود، در واقع به صراحت بیان کرد که وعده‌های آنان صرفا در حد یک حرف باقی مانده است.

با گذر از سطح شهری می‌بینیم که بسیاری از فروشگاه‌ها از فروش روغن به مشتریان خود عاجز هستند ودر برخی از فروشگاه‌ها هم که موجود است، با قیمت چند برابری نرخ درج شده روی بسته‌بندی، نسبت به فروش روغن اقدام می‌کنند.

از طرفی هم جدا از بحث کمبود روغن و گرانی آن، فروش اجباری اجناس برای خرید روغن همچنان در برخی از فروشگاه‌های عرضه ادامه دارد وبا تمام اعتراض‌های اخیر مسئولین همچنان بی‌تفاوت هستند و در این میان، تنها مصرف‌کنندگان هستند که متضرر می‌شوند.

این روزها که کرونا سایه نحس خود را بر سطح استان افکنده، تعطیلی واحدها کسب و کارها در چندین هفته به‌دلیل پیشگیری از شیوع بیماری مشکلات زیادی را برای معیشت بسیاری از خانواده‌ها ایجاد کرد و سفره برخی آن‌ها را خالی‌تر از گذشته کرده و در این شرایط بایستی مسئولین بیش از سال‌های گذشته بر بازار و قیمت کالاهای اساسی نظارت جدی‌تری داشته باشند تا افراد ضعیف در چنین شرایطی کمتر زیر بار گرانی‌ها آسیب ببینند.

در مقابل موضوع فوق اگر از طرف مردم به مسئله بنگریم خواهیم دید که ترسی که از کمبود و نبود روغن بر جان مردم افتاده باعث می‌شود که بیش از نیازشان خریداری کنند و حتی ممکن است در برخی موارد منجر به صف‌هایی ‌شود که در گذشته مشاهده کردیم که عواقب آن در حاکمیت وضعیت قرمز کرونایی در شهر به راحتی مشاهد می‌شود.

 در پایان بایستی گفت سودجویی‌هایی در بازار رخ می‌دهد که همین موضوع زمینه را برای کمبود و گرانی در بازار فراهم کرده است و انتظار می‌رود با نظارت‌های دقیق و پی در پی متولیان این امر این مسئله هرچه زودتر خاتمه یابد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید