01:37|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1400 - 11:24
کد خبر: 16491
یادداشت:

معیشت سخت مردم زیر سایه سنگین گرانی / استمرار گرانی در هفته های پایانی دولت

این روزها و همزمان با آخرین روزهای پایانی دئولت دوازدهم، گرانی و اوضاع نابسامان بازار، بصورت مستقیم با سفره مردم درگیر شده است؛ سفره‌هایی که روزبه‌روز کوچک‌تر می‌شود دستاورد گرانی‌های لحظه ای و بی ارزش شدن پول ملی رقم می‌خورد و صداهایی که گاهاً شنیده نمی‌شود و یا گوش شنوایی برای شنیدن این حرف‌ها وجود ندارد، این روزها چه بسا بسیارند افرادی که که حتی برای بردن یک‌لقمه‌نان برای خانواده‌ خود درمانده اندو با شرمندگی به خانه های خود باز می گردند.
معیشت سخت مردم زیر سایه سنگین گرانی / استمرار گرانی در هفته های پایانی دولت

سرویس اقتصادی باریش نیوز، افزایش چشم‌گیر و چندباره قیمت کالاهای اساسی از جمله، روغن، نان، برنج، لبنیات، شکر، مرغ و گوشت و بسیاری از اقام دیگر، تنها بخشی از شاهکار مدیریتی دولت در ماه‌های پایانی فعالیت خود است.

بسیاری از شهروندان اظهار دارند که، شرایط اسفناک زندگی در برخی مناطق  شهر ارومیه  واقعاً ناگوار و دردناک است و بارها مشاهده شده است که عده‌ای سطل‌های زباله شهرداری را زیرورو می‌کردند شاید با جمع‌آوری کارتن‌ها و یا پلاستیک بتوانند نان شب به دست آورند.

شوک گرانی کالاها چنان غیرقابل‌باور است که اصطلاحاً باید گفت اقتصاد از دست مسئولان در رفته و شکاف دستمزدها با هزینه معیشت و اختلاف میان درآمدهای دهک اول و آخر جامعه در سطح استان طی این چندماهه اخیر عمیق‌تر شده و افزایشی چشم‌گیر داشته است.

بااینکه مسئولان در حال حاضر ادعا دارند بر قیمت کالاها در بازار نظارت می‌شود اما به نظر می‌رسد تولیدکننده فرآیند قیمت‌گذاری را خود به دست گرفته و با افزایش قیمت‌ها، توان و مقاومت اقشار متوسط و ضعیف جامعه را هدف گرفته و سفره آنان را کوچک و کوچک‌تر کرده است.

حال این روزها در خیابان و بازار و در دورهمی های ساده بحث گرانی صدای  مردم را درآورده و مسئولان نیز جامعه را در گرداب گرانی و تورم و مشکلات به حال خود رها کرده‌اند که اگر فکری نکنند با تورم و افزایش قیمت کالاها شکاف طبقاتی نیز بیش‌ازپیش خواهد شد و به‌وضوح مردم فقیر ما فقیرتر خواهند شد؛ هر چند دیگر این دولت به روزهای پایانی عمر خود نزدیک شده و برای جبران این کوتاهی ها بسیار دیر شده است و انتظار می رود که دولت جدید بتواند وعده هایی که برای بهبود معیشت مردم را داده است عملی کند.

  سخن آخر اینکه، حالا که مردم با حضور پرشور در انتخابات به وعده خود عمل کردند امید است که رئیس جمهور منتخب مردم نیز بحث معیشت مردم و مقابله با تورم و گرانی را که از مهمترین مطالبات مردم می باشد را دراس کار خود قرار دهد و مردم را از این منجلاب اقتصادی نجات دهد.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید