11:44|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1400 - 11:19
کد خبر: 16490
یادداشت:

احیای واحدهای تولیدی راکد گامی موثر در تحقق افزایش اشتغال

راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و رفع موانع پیش روی آن‌ها خیز بسیار موثری در تحقق جهش تولید، رونق صادرات و افزایش اشتغال پایدار خواهد بود که بایستی در اولویت مسئولین مربوطه قرار گیرد.
احیای واحدهای تولیدی راکد گامی موثر در تحقق افزایش اشتغال

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همه‌گیری ویروس کرونا، تاثیراتی جدی بر سبک زندگی افراد برجای گذاشته است؛ تاثیراتی که می‌تواند پایدار باشد و آینده پیش‌روی آنان را بسیار متفاوت‌تر از گذشته سازد.

شاید مهم‌ترین نتیجه از همه گیری کرونا را بتوان تجربه بیکاری و از دست رفتن کامل یا نسبی استقلال اقتصادی جوانان شاغلی دانست که در وضع موجود کار خود را از دست داده و یا با حجم و درآمد کمتر آن را ادامه می‌دهند.

وضعیت اقتصادی متاثر از ویروس کرونا بسیار نامناسب می‌باشد و در طول این مدت افزایش چندین درصدی کالاهای اساسی زمینه کلافگی و اعتراض مردم را فراهم کرده است.

متاسفانه در طول مدت شیوع کرونا، کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری تعطیل شده و افراد مشغول به کار در آن‌ها از کار بیکار شدند.

تحریم‌ها، بیماری کرونا، نرخ مواد اولیه، سود بالای بانک‌ها، نبود بازار و صادرات از عواملی هستند که توانستند در طول یکسال و نیم شیوع کرونا، چرخ صنعت و تولید را از حرکت باز دارند.
از طرفی هم فعالیت‌های اقتصادی زیادی مانند برخی کارخانجات تولیدی مواد غذایی، بهداشتی و... در استان وجود دارد که با توجه به مدیریت ضعیف و عواملی مانند عدم حمایت دولت تعطیل شده‌اند.

احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه تعطیل از مهم‌ترین شاخص‌ها و مولفه‌های رونق تولید است که بایستی مسئولین مربوطه در جهت احیای آن حداکثر تلاش خود را بکار گیرند.

با توجه به پیام‌های دریافتی از سوی مخاطبان در طول این مدت هیچ‌گونه حمایتی از سوی ارگان‌های مربوطه و مسئولین برای افراد و صاحبان واحدهای تولیدی در نظرگرفته نشده است و اگر هم حمایتی باشد، بسیار جزئی می‌باشد که نمی‌تواند گرهی از مشکلات آنان باز کند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین ذی‌صلاح در جهت احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه تعطیل تمام تلاش خود را بکار گیرند و برنامه‌ای در جهت اختصاص وام با بهره پایین برای صاحبان این واحدها در نظر بگیرند تا بلکه گرهی از مشکلات اشتغال در سطح استان باز شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید