16:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 31 خرداد 1400 - 10:41
کد خبر: 16489
یادداشت:

ساماندهی وانت‌بارهای ميوه فروش نيازمند تدبير جدی مديريت شهری ارومیه

ساماندهی وانتی‌های ميوه فروش در ارومیه از موضوعاتی است كه امروز به عنوان يكی از دغدغه‌های مديريت شهری مطرح بوده و ارگان مربوطه نیز طی چند سال اخیر نشان داده در اجرای طرحی جامع و موثر در این حوزه ناتوان است.
ساماندهی وانت‌بارهای ميوه فروش نيازمند تدبير جدی مديريت شهری ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نبود شغل مناسب، کمبود کارخانجات تولیدی و .... از عواملی است که سبب بیکاری در جامعه می شود و در این میان تعدادی از شهروندان برای کسب درآمد و روزی حلال به شغل‌هایی از قبیل میوه فروشی در وانت‌بارها اقدام می‌کنند.

ساماندهی وانتی‌های میوه فروش در سطح معابر عمومی کلانشهر ارومیه از دغدغه‌هایی است که شهروندان با آن مواجه هستند.

ساماندهی ميوه فروشان سيار، طرحی است كه چندین سال است که طی جلسات متعدد مطرح می‌شود، اگر چه هر از چند گاهی برخوردهای مقطعی صورت گرفته اما هنوز راهكار اساسی براي آن پيدا نشده است.

نبود مکان مناسب برای وانتی‌های میوه فروش در سطح شهر به ویژه در مناطق پرتردد موجب بروز مشکلات فراوانی از جمله افزایش بار ترافیکی، امکان بروز تصادف و کاهش زیبایی بصری سطح شهر می‌شود.

از طرفی هم با توجه به اینکه عرضه و فروش میوه و ... مورد استقبال شهروندان قرار می‌گیرد این علاقه مندی باعث شده است که فعالیت کاری آنان گسترش یافته و حتی از خیابان ها و حریم تقاطع نیز به معابر و پیاده‌روها کشیده شود.

برخی رانندگان خودروها و دیگر شهروندان، مسئولین را مسئول ساماندهی این دسته از وانت بارها می دانند و از استقرار آن‌ها در مکان های شلوغ و پر ترافیک گلایه می‌کنند که به حتم خواسته آنان به حق است و بایستی ارگان مربوطه  به این مسئله توجه جدی داشته باشند تا مشکل ترافیکی و منظر شهری نامناسبی ایجاد نشود.     

در پایان بایستی گفت که امروزه تمام نگاه‌ها به اين مسئله معطوف شده كه اين معضل چگونه از سوي مسئولان مديريت می‌شود هر چند که تا امروز نشان داده‌اند در این زمینه ناتوان هستند و طرح مطرح شده برای ساماندهی وانتی‌ها همچنان در حد یک طرح و وعده باقی مانده است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید