13:45|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1400 - 11:54
کد خبر: 16404

پیامک های اشتباهی از سوی پلیس راهنمایی رانندگی / بی عدالتی که در حق شهروندان می شود

موضوع ‌جریمه‌ها و پیامک‌های اشتباهی حرف تازه و جدیدی نیست. در جمع فامیل، دوستان و آشنایان یا حتی برای خودمان مواردی از این دست وجود داشته که وسیله نقلیه در پارکینگ بوده و برایش جریمه آمده باشد یا در شهر دیگری که حتی نامش را نشنیده اید تخلف رانندگی برای پلاک خودرو ثبت شده باشد.
پیامک های اشتباهی از سوی پلیس راهنمایی رانندگی / بی عدالتی که در حق شهروندان می شود

سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها که به واسطه کرونا،  محدودیت‌های تردد‌ بیشتر از هر زمانی اعمال  شده و گاها در ترددهای شبانه و‌ یا محدوده های طرح ترافیک شاهد تردد برخی خودروهایی هستیم که شماره و ارقام پلاکشان را دستکاری و یا مخدوش کرده‌اند که‌ نتیجه آن ارسال پیامک جریمه برای فرد دیگری می شود؛ اگرچه شاید بروز برخی اشتباهات و نواقص احتمالی دوربینی و سیستمی هم دور از ذهن نباشد.

حال این اعمال جریمه ها از سوی راهنمایی و رانندگی استان صدای بسیاری از شهروندان را درآورده است و خواستار رسیدگی بیشتر پلیس به این قضیه هستند؛ چرا که این بی دقتی ها و عدم نظارت درست بر متخلفین و مخدوش کنندگان پلاک های خودرو بی عدالتی محضی است که در حق بسیاری از شهروندان در این روزها می شود.

بر اساس پیام های مردمی بسیاری از شهروندان به انتقاد از نحوه جریمه کردن این روزهای رانندگان از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی می پردازند و اظهار دارند که بسیاری از این جریمه ها به خصوص جریمه های طرح منع تردد شبانه در ایام کرونا متاسفانه به صورت سلیقه ای اعمال می شود و این امر نارضایتی بسیاری از شهروندان را به همراه آورده است.

متاسفانه انگار، همه چیز در این شهر سلیقه ای شده! از نحوه اعمال جریمه های راهنمایی رانندگی  تا .. .  بر اساس اعلام بسیاری از شهروندان از زمان اعلام محدودیت های منع تردد شبانه بسیاری  با توجه به اینکه دارای برگه تردد هم می باشند بدون اخطار قبلی از سوی ماموران  راهنمایی رانندگی بارها و بارها جریمه شده اند و این امر باعث شده که در این ایام کرونا برای  پاک کردن جریمه خود چندین بار به فرمانداری مراجعه کرده که این امر خود می تواند به مراتب خطرناکتر از تردد شبانه آنهم داخل ماشین باشد.

البته  نباید فراموش کرد که تعیین جریمه برای کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی باید وجود داشته باشد و در اصل این موضوع اشکالی وجود ندارد، اما در مقابل باید این قانون برای همه اعمال شود و همچنین قبل از اعمال جریمه به راننده تذکر داده شود بخصوص در مورد منع ترددهای شبانه چرا که شاید شخص دارای برگه تردد بوده و یا مریض بدحال داشته باشد، پس شایسته نیست که پلیس به صورت مخفیانه و بدون تذکر  وی را جریمه کند چرا که در اعمال بسیاری از این جریمه ها نیز اشتباه صورت می گیرد و در این بحران اقتصادی شایسته نیست که بیشتر از این باعث آزار مرم شوند.

در این میان نباید فراموش کرد اگر میزان ارتکاب تخلف در بین رانندگان افزایش یافته است، به این دلیل است که بجای اینکه پلیس در معابر بایستد و خود را نشان دهد تا رانندگان از ارتکاب تخلف خودداری کنند، خود را مخفی می‌کند و گاه به خوبی به وظایف خود هم عمل نمی‌کند.

در پایان اینکه، این اقدام صحیحی نیست که پلیس خود را مخفی کند و بدون اینکه از راننده توضیح بخواهد، وی را جریمه کند و حتی گاها دیده شده که در محدودیت های شبانه  به صورت سلیقه ای اقدام به جریمه خودروها می کنند!  کما اینکه در شرایط کنونی در بخش راهنمایی و رانندگی تذکر و اخطار به راننده وجود ندارد و همین موضوع که بخششی برای رانندگان وجود ندارد، قطعا توازن در این بخش را بر هم می زند و این امر  موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است. 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید