14:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 10 خرداد 1400 - 11:50
کد خبر: 16379
یادداشت:

لزوم رعایت استانداردهای لازم در ساخت و نصب سرعت‌گیرها در ارومیه

بکارگیری سرعت‌گیرهای غیراستاندارد در سطح شهر ارومیه تبدیل به معضلی برای مردم شده و مشکلاتی از قبیل تصادفات یا صدمه به خودروها را به بار آورده است.
لزوم رعایت استانداردهای لازم در ساخت و نصب سرعت‌گیرها در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، سرعت‌گیرها به عنوان یکی از ابزارهای کنترل سرعت شناخته می‌شوند و در کلانشهر ارومیه نیز بطور گسترده درحال استفاده است.

درنظر داشتن مواردی چون عرض و ارتفاع مناسب، جای‌گذاری مناسب، رنگ آمیزی، تعداد سرعت‌گیر در مسافت، عواملی است که باید در بکارگیری این ابزارهای کنترل سرعت در سطح شهری درنظر داشت.

استاندارد نبودن این سرعت‌گیرها در سطح شهر ارومیه، خود تبدیل به معضلی شده که موجد مشکلاتی است. سرعت‌گیرهایی از جنس مواد آسفالتی، با ارتفاعی بیشتر از حد مجاز خود بالا آمده‌اند و مشکلاتی را برای رانندگان وسایل نقلیه شهری به وجود می‌آورند.

نداشتن شیب ملایم و استاندارد و داشتن ارتفاع بیشتر از حد مجاز از جمله ایرادات سرعت‌گیرها می‌باشد. از طرفی عدم رنگ آمیزی برخی از سرعت‌گیرها آن‌ها را از چشم راننده‌ها پنهان کرده است.

بارها اتفاق افتاده که ماشینی به علت ندیدن سرعت‌گیر، ناگهان با آن روبه رو شده و خساراتی را متحمل شده است.

تعداد سرعت گیرهای غیر استاندارد و بدون علامت در ارومیه چنان افزایش یافته که رانندگان را کلافه کرده است و دردی به آلام مردم افزوده است و در مواردی هم با بی‌توجهی رانندگان و سرعت زیاد تصادف‌هایی به وقوع پیوسته است.

با توجه به موارد فوق الذکر نصب تابلوهای تبلیغاتی فرهنگی یکی از ابزارهایی است که شهرداری‌ها می‌توانند به خوبی در جهت فرهنگ سازی شهروندان و رانندگان از آن بهره ببرند که عدم استفاده از آن‌ها برای بالابردن فرهنگ ترافیک بسیار احساس می‌شود.

همواره شهروندان و مسئولان ترافیکی شهر باید این نکته را مد نظر داشته باشند افزایش تعداد و علائم کاهنده سرعت در یک شهر، نه تنها ارزش محسوب نمی‌شود بلکه نشان‌گر پایین بودن فرهنگ رانندگی در آن شهر است.

یکی از زمینه‌های حائز اهمیت، مباحث مربوط به ایمنی است و از این رو نیاز است ویژگی ها و مشخصات معابر شهری و نیز ابزارهای به کار رفته در آن‌ها مانند سرعت‌گیر مورد بازبینی قرار گیرد و استانداردهای لازم در جهت آسایش شهروندان را به وجود آورند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید