17:15|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 05 خرداد 1400 - 10:36
کد خبر: 16349
دو هفته مانده به آغاز تبلیغات شورا ها؛

ترفندهای عجیب تبلیغاتی از سوی کاندیداهای شورای شهر

پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی شوراها، شبکه های اجتماعی رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و گروه‌های زیادی مربوط به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل شده است. اگرچه باید غایت تشکیل این گروه‌های مجازی معرفی برنامه‌ها و اهداف نامزدها باشد، اما در این گروه‌های مجازی از هرجا و هر نکته سخن می‌آید و به کمتر چیزی که پرداخته می‌شود، برنامه‌ها و راهبردهای آنها می باشد.
ترفندهای عجیب تبلیغاتی از سوی کاندیداهای شورای شهر


سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروز مردم به مسائل جامعه آگاه هستند ونباید با وعده‌های غیرممکن و عجیب درتبلیغات انتخابات، آگاهی آنها را زیرسوال برد، چراکه موجب سلب اعتماد و مانع حضورحداکثری مردم می شود.

دو هفته مانده به آغاز تبلیغات رسمی شوراها، مباحثی همچون تهمت، توهین و افترای مستقیم و غیرمستقیم نیز این روزها نقل مباحث تبلیغاتی به ویژه در فضاهای مجازی است که با وجود تمام تأکیدات و نظارت‌های قانونی، متأسفانه باز هم به چشم می‌خورد.

در این بین نباید فراموش کرد که تبلیغات زود هنگام و عجیب برخی از کاندیداها بحث این روزهای کاربران فضای مجازی و مردم شده است که خطر سلب اعتماد عمومی را نسبت به این شیوه‌های تبلیغی گوشزد می‌کند.

تبلیغات برخی نامزدهای انتخاباتی به حدی عجیب و غریب است که داد بسیاری از مردم را درآورده و البته سوژه شبکه های اجتماعی شده، این نامزدها برنامه های تبلیغاتی شگفت آوری دارند یکی از این روش ها چاپ آیت الکرسی پشت عکس کاندیداها میباشد که این امر باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است و بسیاری از آنها اظهار دارند که سوء استفاده از آیات قرآنی جهت تبلیغات کاندیداها امری ناپسند است چرا که این عکس ها ممکن است زیر پای مردم بماند و این امر برای یک جامعه اسلامی امری بسیار ناپسند و غیر قابل قبول می باشد.

در این میان بسیاری از این کاندیداها با شعارهایی خود را نمایان کرده اند که نشان می دهد هنوز شناخت نسبت به آنچه شورای شهر را می سازد شکل نگرفته است و از طرفی رزومه هایی دیده می شود که هیچ سنخیتی با مدیریت شهری ندارد اما بدون توجه به این امر قصد حضور در این مجموعه را دارند.

باید گفت که در واقع نه با شعارهای مجازی می توان شورای شهر را شکل داد و نه با رزومه های بی معنا... آنچه شورای شهر را به عنوان یک مجلس محلی که سه وظیفه مهم «انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری» را بر عهده دارد، می سازد؛ تعهد و مسئولیت پذیری در کنار شناخت نسبت به قانون شوراهاست و البته در این میان داشتن تخصص به دور از مدرک صرف هم ضروری می باشد.

نکته آخر اینکه،گرچه فضای مجازی فرصت خوبی برای تبلیغ است اما نباید فراموش کرد که تبلیغات زودتر  بهره گیری از هر فرصتی بدون در نظر گرفتن قانون تخلف محسوب می شود. مگر نه اینکه قانون انتخابات تبلیغات زودهنگام را ممنوع و تخطی از آن را جرم می داند! پس چرا قانون شکنان انتخابات آن طور که باید مطابق قانون مجازات نمی شوند؟! مگر نه اینکه برای هر کاندیدایی باید چارچوب قانون لحاظ گردد؟!




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید