00:04|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 04 خرداد 1400 - 10:10
کد خبر: 16343
بی‌ثباتی دوباره قیمت مرغ در بازار؛

پیکان تیز گرانی‌ها بر پیکر معیشت مردم

این روزها شاهد افزایش قیمت مرغ و رسیدن آن به قیمت‌های لاکچری هستیم. این شرایط در حالی رخ می‌دهد که وعده مسئولین جهت ثبات قیمت مرغ بیشتر از دو هفته طول نکشید.
پیکان تیز گرانی‌ها بر پیکر معیشت مردم

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مردم در حالی با مشکل گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند و کمرشان زیر بار فشار اقتصادی خم شده که می‌توان گفت کلید تدبیر هم نتوانست قفل معیشت آنان را باز کند.

این روزها گرانی‌ها سبب گلایه و کلافگی شدید مردم شده و مردم به خاطر وعده‌های دروغین مسئولان بسیار نارضایت و دغدغه‌مند هستند؛ وعده‌هایی که نقل محافل مردم شده‌اند، در حقیقت برعکس آن اتفاق می‌افتد و اگر گفته شود کالای مورد نظر گران نمی‌شود در حقیقت آن کالا حتما گران خواهد شد.

امروزه با گرانی بی‌سابقه قیمت گوشت قرمز و در نتیجه ناتوانی بخش زیادی از مردم جامعه، تقاضای عمومی برای تهیه مرغ شدت گرفته است.

هنوز چند هفته از گرانی و کمبود مرغ در بازار نگذشته، که مجددا زنگ گرانی و کمبود این کالای اساسی در سطح شهری نواخته شد و گویا قرار است در روزهای پایانی دولت مسابقه گرانی کالاها برگزار شود.

با گذر از فروشگاه‌های سطح شهری می‌توانیم شاهد نرخ‌های سلیقه‌ای مرغ باشیم، قیمت مرغ در مراکز خرده‌فروشی به بیش از ٣٠ هزار تومان رسیده درحالی‌که نرخ مصوب آن ٢۴ هزار و ٩٠٠ تومان است.

برخی افراد ناتوان برای خرید اسکلت مرغ به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند و این بخش‌ها مثل گردن و پا و... سریع به پایان می‌رسد در حالی که قبلا این فرآورده مرغ به صورت فله در بازار نبود و برای مصارف کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس استفاده می‌شد.

آنچه در وضعیت کنونی بازار مشهود است، عدم برنامه ریزی و مدیریت صحیح و ضعف نظارت در توزیع و اعمال قیمت بر مرغ در سطح بازار است و متاسفانه مشخص نیست چرا مدیران عزم و برنامه‌ای برای برخورد با متخلفین این حوزه ندارند، اما دود این بی‌تفاوتی به چشم مردم می‌‍رود.

در ادامه می‌توان گفت تا وقتی عظم راسخی برای مقابله با گران فروشی در مسئولان وجود نداشته باشد، شهروندان با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند.

در آخر امید است مسئولین ذیربط در جهت ثبات قیمت مرغ گامی اساسی بردارند تا شاید از این طریق گرهی از هزاران مشکل مردم برداشته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید