04:19|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 خرداد 1400 - 11:19
کد خبر: 16338
یادداشت:

خاموشی های سراسری؛ مهم ترین دستاورد روزهای پایانی دولت!

با توجه به اینکه نزدیک یک ماه به آغاز فصل تابستان و شروع روز‌های گرم طاقت‌فرسا باقی مانده که خود دلیلی برای استفاده از سیستم های سرمایشی و بالارفتن پیک بار خواهد شد و در نهایت قطعی برق را نیز در پی دارد اما قطعی‌های برق هم‌اکنون در سراسر کشور آغاز شده و متاسفانه این قطعی ها همچنان بدون اطلاع‌رسانی در حال اعمال است.
خاموشی های سراسری؛ مهم ترین دستاورد روزهای پایانی دولت!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، از اولین روز خردادماه 1400، سراسر کشور با خاموشی‌های پراکنده در برخی استان‌های کشور همراه شد. این خاموشی‌ها که تقریباً بدون اطلاع رسانی قبلی می باشد باعث نارضایتی مردم شده است.

متاسفانه عدم اطلاع‌رساني صحيح مردم را دچار دشواري‌هاي زيادي كرده است. از آسيب به وسايل برقي گرفته تا دانشجويان و دانش آموزانی  كه براي امتحان‌هاي آنلاين دچار مشكل شده‌اند

در این روزهایی کرونایی دانش آموزان و دانشجویان باید دنبال کدام مکان برای تامین برق باشند؟! چقدر رفت و آمدها برای قطعی های برق در سطح شهر زیاد خواهد شد. عده ایی از این نقطه شهر به آن  بروند عده ایی دیگر از غرب به شرق بروند و در آخر مشخص نیست که جایی که عازمش می شوند برق داشته باشد یا خیر! آن هم با سامانه ایی که خراب است و نمی شود از محل دقیق وجود برق اطلاع حاصل کرد.

خسارت ها به وسایل برقی هم به دلیل نوسانات بخش دیگر ماجرا است که متاسفانه در چند روز گذشته خسارات زیاد و غیرقابل جبرانی را برای مردم به بار آورده است.

در طول این چند روز که  قطعي برق مسئله‌ساز شده‌است با موجي از انتقادهاي هموطنان روبه‌رو شده است، به‌طور نمونه عده‌اي نگران بيماراني هستند كه سلامتشان به دستگاه‌هاي برقي بستگي دارد، عده‌اي مي‌گويند با قطع از پيش تعيين نشده برق احتمال دارد وسايل برقي منزل يا محيط كار و كارگاهشان آسيب ببيند با توجه به اينكه قيمت لوازم خانگي و صنعتي و ملزومات اداري با رشد مواجه شده‌است، از اين رو اين نگراني وجود دارد كه اين دستگاه‌هاي برقي آسيب ببيند و از ناحيه تعميرات دچار هزينه قابل ملاحظه‌اي شوند.

سخن آخر اینکه، دولت تدبیر و امید حتی در آخرین روزهای عمر خود اساسی ترین نیاز مردم را نیز از آنها دریغ کرد و نتوانست با مدیریت صحیح خود از به وجود آمدن این بحران جلوگیری نماید؛ چرا که وقتی برق نباشد کل زندگی مردم مختل می شود، کار و کسب ها منحل، روند تحصیل مجازی تعطیل و خدمات رسانی ها نیز به کلی تعطیل خواهد شد و قطعا ادامه این روند خسارت فراوان و غیرقابل جبران بر جای خواهد گذاشت و زیر ساخت ها را با مشکلاتی جدی روبه رو می کند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید