10:01|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1400 - 11:10
کد خبر: 16297
روابط عمومی قلب تپنده هر سازمان است؛

ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در روابط عمومی سازمان ها

27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی نیز به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده و در ایران نیز روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین شد. این روز فرصتی است تا نقش و جایگاه روابط عمومی را به عنوان یک حرفه و هنر مهم مورد بازخوانی و توجه ویژه قرار گیرد.
ضرورت استفاده از نیروهای متخصص در روابط عمومی سازمان ها


سرویس اجتماعی باریش نیوز، جایگاهی با نام روابط عمومی شرح مفصلی از تعاریف و وظایف دارد که نمی‌توان آن را در چند جمله و خط تعریف کرد، روابط عمومی؛ علم و هنری است که برای تسهیل ارتباط میان سازمان با محیط درونی و بیرونی، مخاطبان، گروه‌های تاثیرگذار و تاثیرپذیر، افکار عمومی، رسانه ها و نهادهای دیگر ایجاد شده و در واقع یکی از ابزارهای مدیریت و بازوی توانمند مدیران در نیل به اهداف سازمان ها محسوب می‌شود.

باید همواره میران دستگاه های اجرایی به این نکته توجه نمایند که علم، فن و هنر روابط‌عمومی، نیازمند حضور متخصصان و افراد دارای مهارت در این حوزه است تا بتوانند به شکل حرفه‌ای، یک روابط‌عمومی استاندارد، هوشمند و کارآمد را پیاده‌سازی و اجرا کنند.
                      
متاسفانه در دنیای کاری روابط عمومی ها شاهد آن هستیم که نگاه به روابط عمومی یک نگاه سازمانی و اداری و در اندازه رفع تکلیف است. بدون توجه به انتخاب افراد در حوزه روابط عمومی بدون نگاه علمی و تجربی قطعا نتیجه و انتظاری جز نقش پوسترچسبانی و تبلیغات محیطی از فرد نرفته و نمی رود و این همان واقعیت تلخی است که هنوز روابط عمومی ها را فقط در حد نصب بنر و پوستر و برگزار کننده مراسم  ها در ادارات می دانند. از همه بدتر هر شخصی در هر جایگاه و مسئولیتی به خود اجازه می دهد که روابط عمومی را تحلیل کرده و نحوه کار و وظیفه اش را گوشزد و یا تکرار کند و صد البته افرادی که در روابط عمومی گمارده می شوند مادامی که درک و شناخت درستی از این جایگاه نداشته باشند راه را برای اینگونه اظهارنظرها و برخوردها باز می گذارند که آسیب آن نه تنها برای خود فرد بلکه برای پیکره  روابط عمومی و وظیفه مهم و خطیر آن  در سازمان ها و ادارات  به دنبال دارد

با توجه به موارد ذکر شده، انتظاراتی که از روابط عمومی در سازمان‌ها در ابعاد مختلف کاری مهم وجود دارد، بدون وجود نیروهای شایسته، توانمند و متخصص که با عشق به این حرفه نگاه کنند میسر نخواهد بود.

در دنیای امروز و در تمامی نظام‌های اجتماعی و مدیریتی، روابط عمومی‌ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفا می‌کنند.

در واقع روابط عمومی چشم و چراغ یک سازمان می باشد روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا جلوه دهد. روابط عمومی حافظ منافع دسازمان مربوطه و مردمی است که با آن سر و کار دارند. امروزه به نظر می رسد که معیارهای قالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که متاسفانه این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دوسویه بپردازد.

سخن آخر اینکه، روابط عمومی ها؛ امروزه به عنوان اصلی ترین حلقه ارتباط بین مدیران و كاركنان و مخاطبان مطرح هستند و مدیران توانمندی كه دل در گرو خدمت داشته باشند و بخواهند نسبت به مردم ادای دین كنند، هرگز از به كارگیری مدیران روابط عمومی متخصص، توانمند، ماهر و خلاق به اخلاق پسندیده حرفه ای و هنرمند در برقراری ارتباط و تعامل با مردم و مخاطبان غافل نمی شوند.

شیرین شریفی





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید