11:14|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400 - 11:23
کد خبر: 16242
یادداشت:

طعم تلخ گرانی در بازار نوبرانه‌های بهاری/قیمت‌هایی که با جیب مردم همخوانی ندارد!

قیمت بالای میوه‌های نوبرانه بهاری این روزها کام بسیاری از مردمی که توان خرید ندارند را تلخ کرده است و خواستار نظارت مسئولین ذیربط نسبت به این موضوع هستند.
طعم تلخ گرانی در بازار نوبرانه‌های بهاری/قیمت‌هایی که با جیب مردم همخوانی ندارد!

سرویس اقتصادی باریش نیوز، این روزها شاهد فروش میوه‌های نوبرانه بهاری در سطح شهر هستیم که نرخ‌شان گران و تجربه لذت خوردن آن‌ها کم است.

اگر به میدان تره بار و یا مغازه‌های میوه‌فروشی گذر کنیم با انواع میوه‌های رنگارنگی روبرو می‌شویم به ویژه نوبرانه‌هایی که طوری تزیین شده‌اند که فقط چشم هر رهگذری را به خود جذب کرده و جایی در سبد مصرفی اقشار کم درآمد ندارند.

میوه‌هایی که به دلیل گرانی فقط به مشتریان خود چشمک زده و دردی از کسی دوا نمی‌کنند در حالی که بعضی از این میوه‌ها بایستی در سبد مصرفی مردم باشد تا در این روزهای کرونایی مرهمی برای افزایش سیستم ایمنی بدن باشند.

با مشاهده قیمت‌ها در بازار می‌توان گفت میوه نوبرانه که جای خود دارد اما میوه‌های دیگر نیز نرخ قابل قبولی ندارند در حالی که در این ایامی که کرونا بسیاری از کسب و کارها را مختل کرده و خانواده‌های زیادی از این ویروس متضرر شده‌اند و از نظر اقتصادی در تنگنا قرار گرفته‌اند باید مدیریت بیشتری بر بازار صورت گیرد.

شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها را تعطیل کرده و افراد بسیاری از کار بیکار شده‌اند و حتی برخی هنوز بعد از چند ماه فعالیت خود را آغاز نکرده‌اند حال یا این شرایط باید علاوه بر دغدغه و نگرانی‌های ناشی از کرونا، گرانی بازار و شیب تند افزایش قیمت‌ها را هم تحمل کنند.

از آنجایی که آذربایجان‌غربی از تولیدکنندگان انبوه میوه به شمار می‌رود، شهروندان انتظار ندارند میوه‌ها حتی نوبرانه‌ها با قیمت‌ گران نرخ‌گزاری شوند. بر همین اساس به عقیده برخی از شهروندان این قیمت‌های نجومی نشان از عدم مدیریت صحیح و ضعف در نظارت‌ها از سوی سازمان‌های مربوطه دارد.

به هر حال آنچه انتظار می‌رود اینکه مسئولان امر باید برنامه‌ای تدوین و برای نظارت جدی بر بازار اقدام کنند تا شاهد تکرار روزهای تلخ افساربریدن گرانی در بازار نباشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید