02:37|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 02 فروردین 1400 - 09:25
کد خبر: 15976
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تردد نوروزی در جاده های آذربایجان‌غربی ۴۵ درصد افزایش یافت

۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تردد وسایل نقلیه طی ایام نوروزی تا ۳۰ اسفند در جاده های استان ثبت شده که ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه نوروز سال گذشته است.
تردد نوروزی در جاده های آذربایجان‌غربی ۴۵ درصد افزایش یافت

ارسلان شکری ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: در مدت مشابه نوروز سال گذشته حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد در جاده های آذربایجان غربی ثبت شده بود که امسال بیش از ۶۵۰ هزار تردد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: از کل تردد صورت گرفته طی ایام نوروز امسال، ۲۱۸ هزار تردد را ناوگان سنگین، ۲۱ هزار تردد را ناوگان اتوبوس و مابقی ترددها را سواری و وانت شامل می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی بیان کرد: افزون بر ۴۰۳ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان ثبت شده است.

شکری گفت: محورهای ملکان- میاندوآب و برعکس، بوکان- سقز و برعکس، تسوج - سلماس و بر عکس بیشترین میزان ترددها را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: ساعات ۱۸ تا ۱۹، ساعات اوج تردد در محورهای ارتباطی هستند که متوسط سرعت ثبت شده توسط سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده ای مرکز مدیریت راههای استان برابر با ۷۶ کیلومتر بوده است.

وی اظهار کرد: ۱۲ درصد از ترددها مربوط به وسایل نقلیه سنگین بوده و ۲۵ درصد از مجموع کل ترددها نیز دارای انواع تخلف سرعت، سبقت غیرمجاز و عدم رعایت فاصله طولی بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید