14:06|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اسفند 1399 - 12:03
کد خبر: 15951
یادداشت:

لایروبی شهرچای؛ همچنان زیر بار وعده‌های پوچ مسئولین

با نزدیک شدن به فصل بهار، با توجه به بارش‌هایی که ممکن است در این فصل رخ دهد، اهمیت لایروبی شهرچای ارومیه و مسیل‌ها بیش از پیش مشخص می‌شود.
لایروبی شهرچای؛ همچنان زیر بار وعده‌های پوچ مسئولین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، لایروبی رودخانه شهرچای ارومیه که بزرگترین رود مرکز استان بوده و یکی از رودهای پرآب آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، همچنان در سایه بی‌توجهی مسئولین در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

اگر گذری از شهرچای ارومیه داشته باشیم، شاهد اوضاع وخیم آن خواهیم بود که چندین سال است که در انتظار محقق شدن وعده‌های مسئولین می‌باشد که هر چند مدت یکبار پشت تیریبون می‌آیند و وعده‌هایی در این زمینه می‌دهند و ادعا دارند که در مدیریت شهری بهترین عملکرد را دارند.

این روزها شهرچای علاوه بر علف‌های هرزی که آن‌ را تبدیل به جنگل کرده است، مملو از ماسک و دستکش و آشغال‌های رها شده می‌باشد که فرهنگ مردم شهر را زیر سوال می‌برد و ذهن هر مخاطبی را مخدوش می‌سازد.

آلودگی‌های بصری ناشی از آن نیز وجهه شهر را خدشه دار می‌کند و این برای کلانشهری مانند ارومیه ننگی بیش نیست.

توزیع نامناسب آب، دسترسی مشکل آب در پایین دست‌ها، به هم خوردن ساختار رودخانه‌ها، تصرف حریم، کندی جریان آب به علت موانع مختلف از جمله مشکلات لایروبی نشدن رودخانه‌ها و نهرهای کشاورزی است که باید برای آن تمهیدات جدی اندیشیده شود.

از طرفی هم با وجود برخی مشکلات در تأمین منابع آب کشاورزی در سال‌های اخیر، توجه به لایروبی شهر چای بسیار حائز اهمیت است.

لایروبی رودخانه ها در کاهش خطرات ناشی از سیل نقش بسزایی دارد و به همین علت، اجرای طرح لایروبی این رودخانه بایستی با سرعت انجام شود تا بلکه تا حدودی جلوی وقایع احتمالی گرفته شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید