22:22|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1399 - 09:39
کد خبر: 15928
یادداشت:

کرونا و خطر نابودی سینماها

یکی از مشاغلی که در ایام کرونایی به شدت آسیب دید و افراد مختلف با حرفه‌های مختلف از وضعیت موجود به شدت متضرر شدند، سینما بود و متاسفانه هیچ نوع حمایتی از سوی هیچ ارگانی نسبت به آن‌ها صورت نگرفته است.
کرونا و خطر نابودی سینماها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس‌ کرونا در آذربایجان‌غربی از همان ابتدا باعث تعطیلی مشاغل زیادی شد که سینماها نیز جز این مشاغل بودند.

سینماها اکنون با گذشت یکسال همچنان زیر سایه کرونا به تعطیلی خود ادامه می‌دهند و این تعطیلی طبق دستورالعمل‌های ستاد استانی مقابله با کرونا همچنان ادامه دارد.

پس از بحران این ویروس منحوس، پروژه‌های مهم اکثریت فیلم‌سازان کم شده و بسیاری از فیلم‌سازان پروژه‌های خود را کنار گذاشته‌اند.

متاسفانه کرونا تاثیرات زیادی در چرخه فعالیت سینماها گذاشته است، در این یکسال تعطیلی خسارت‌های غیرقابل جبرانی که بر آن‌ها وارد شده است، غیرقابل انکار می‌باشد.

در وضعیت فعلی، از تولید تا کارمندان سالن‌های سینما شرایط نامطلوبی را تجربه کردند. حجم تولیدات پایین آمد و تعداد کثیری از خانواده سینما به خصوص اقشار ضعیف در معاش روزانه خود دچار مشکل شدند و حتی برخی از بازیگران درجه 2 و 3 نیز وضعیتی مشابه را تجربه کردند و این مشکلات همچنان ادامه دارد.

برخی از آن‌ها نیز در مدتی که اوضاع و شرایط از لحاظ کرونا کمی بهتر بود مدتی باز کردند اما چون فروشی نداشتند مجبور شدند که دوباره سینما را تعطیل کنند.

صاحبان سینماها هزینه اجاره و شارژ را خودشان پرداخت می‌کنند، برخی از آن‌ها در مرکز تجاری قرار دارند و بایستی هزینه شارژ را ماهیانه پرداخت کنند و این هزینه‌ها از پس اندازها و جیب آن‌ها کسر می‌شود به امید اینکه همه چیز دوباره به روال قبل برگردد و کرونا سایه نحس خود را از سرشان بردارد.  

در طول این یکسال تعطیلی وعده‌های زیادی از طرف مسئولان مربوطه در جهت جبران خسارت‌های ناشی از کرونا برای آن‌ها داده شده است که هیچ کدام عملی نشده است و فقط در حد حرف باقی مانده است.

درواقع به صراحت می‌توان گفت صاحبان سینماها هم خسته شدند و دیگر انتظاری از مسئولین ذیربط ندارند، تا اینکه واکسن کرونا به دست مردم برسد و دوباره اعتماد کنند و به سالن‌های سینما بازگردند.

در آخر بایستی گفت که سینماها در این روزهای کرونایی با وجود تعطیلی‌ها ضربه دو چندانی دیده‌اند و انتظار می‌رود نهادهای مربوطه حمایت‌های لازم را در این خصوص انجام دهند چرا که سینما در سرگرمی سازی مردم نقش مهمی دارد و دولت باید تا جایی که می‌توانند با دید بازتری به قضیه نگاه کنند و سینماها را از بحران ایجاد شده نجات دهند.






 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید