17:03|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1399 - 12:46
کد خبر: 15925
یادداشت:

مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری قرار دارد

در ارومیه با گذشت چندین سال از طرح مسکن مهر همچنان این مکان با بی مهری مسئولان روبروست و بی مهری آنها گریبان گیر ساکنانی شده است که به اجبار در این مکان سکنی گزیدند.
مسکن مهری که همچنان مورد بی مهری قرار دارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، مسکن مهر که در ابتدا قرار بود با 10 میلیون پول نقد و ۲۰ میلیون تومان تسهیلات تکمیل شود، اما اکنون با توجه به گرانی های سرسام آور هر ساله مصالح ساختمانی و به تبع آن تغییرات مکرر قیمتی این مسکن ها و تأخیر‌های چند ساله مواجه است و معلوم نیست با راه‌اندازی طرح ملی مسکن سرنوشت متقاضیان مسکن مهر چه می‌شود.

 تأخیر پیمانکاران ساخت مسکن مهر و تورم لجام گسیخته در کشور سبب افزایش چندین برابری بهای مصالح ساختمانی شد، تا در مجموع شاهد افزایش نرخ مسکن و نیز سرگردانی برخی از متقاضیان مسکن مهر در ارومیه باشیم.

در این میان  و در آشفته بازار مسکن دلالان نیز پا به عرصه گذاشته‌اند و بر بی ثباتی بازار تأثیرگذار شدند، حضور این دلالان در بازار خرید و فروش مسکن مهر ، بدون شک سبب بی اعتمادی مردم، ایجاد سودهای حبابی و نیز آشفته‌تر کردن بازار مسکن مهر در این شهر شده است.

بر اساس پیام های مردمی بسیاری از متقاضیان از نحوه تحویل واحد‌های مسکن مهر بسیار گله‌مند بوده  به طوری که بسیاری از آن‌ها اعلام کرده اند،  بعد از گذشت چندین سال هنوز پیمانکار واحد را تکمیل نکرده و این در حالی است که  مدیریت یا مسئولان بخش مسکن مهر همواره اعلام می کنند که ما با بهترین امکانات و  مصالح ساختمانی، واحد‌ها را به متقاضیان تحویل می‌دهیم. اما واقعیت ماجرا چیز دیگری است از پارکینگ و حیاط پر از سنگ، خاک و پله‌های شکسته  بگیر تا نداشتن درب و شیرآلات ...!

عده ای  از این متقاضیان همچنین اظهار دارند که با وجود هزینه های سرسام آور اجاره خانه ها و با وجود اینکه زیرساخت های این منطقه هنوز تامین نشده است، مجبور به اسکان در این واحدها شدیم و نبود امنیت و امکانات اولیه، بزرگترین مشکل ما در واحد های مسکن مهر می باشد.

در کنار همه اینها بسیاری از بی کیفیتی و نبود امکانات در این مسکن ها گلایه مند هستند و اظهار می کنند، اینجا وقتی باران شروع به بارش می کند، به مدت طولانی نمی توانیم از خانه بیرون برویم و یا کودکان که می خواهند بازی کنند جایی برای بازی آنها وجود ندارد. نه آسفالت مناسبی موجود است و نه دسترسی به فضای سبز مناسب داریم.

در پایان انتظار می رود مسئولان به درد و دل مردم گوش دهند؛ چرا که حق شهروندان است که مطالباتشان روی زمین نماند و به وعده زندگی آرام، راحت و با خانه ای از جنس مهر  که به آنها داده شده بود، دست یابند. در کنار آن ارگان های دولتی دخیل در پروژه مسکن مهر باید با تامین تاسیسات زیربنایی و فراهم کردن نیازهای مردم از جمله آب شرب، برق و ... اقدام کنند، چرا که مسکن مهر بدون امکانات نمی تواند رضایت ساکنان را فراهم کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید