20:01|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1399 - 10:05
کد خبر: 15833
یادداشت:

جولان سلیقه ای قیمت ها در سایه نبود نظارت / از کنترل قیمت ها خبری نیست

اوضاع این روزهای بازار ارومیه آشفته و گرانی‌ و افزایش قیمت کالاها صدای مردم را در آورده چراکه قیمت اجناس در سطح بازار و مغازه‌های سطح شهر کاملاً متفاوت است؛ متاسفانه در این میان گوش هیچ مسئولی هم بدهکار نیست!
جولان سلیقه ای قیمت ها در سایه نبود نظارت / از کنترل قیمت ها خبری نیست

سرویس اقتصادی باریش نیوز، نوسانات قیمت کالا در بازار باعث نارضایتی شهروندان ارومیه ای شده و مردم انتظار دارند که با نظارت بیشتر و بازرسی مستمر در بازار، از گران‌فروشی جلوگیری شود.

این روزها بازار ارمیه علاوه بر افزایش قیمت و رکود که به سبب افزایش قیمت ارز اتفاق افتاده، از قیمت‌های سلیقه‌ای نیز رنج می‌برد به طوری که دیگر نمی‌توان پولی برای خرید کالا در جیب قرار داده و به بازار رفت زیرا باید همواره نوسانات قیمت و قیمت‌های سلیقه‌ای را پیش‌بینی کرد. دیگر گویا امر قیمت‌گذاری برعهده خود فروشندگان است و آنها هستند که درباره قیمت کالا نظر می‌دهند.

در حالی این روزها قیمت‌های عجیب و غریب از سوی برخی از عرضه‌کنندگان کالا و خدمات ارائه می‌شود که فعالان اقتصادی معتقدند بسیاری از افزایش قیمت‌ها در بازار علت اقتصادی ندارد، بلکه عامل اصلی این گرانی‌ها ناشی از عدم نظات مسئولان است.

یکی از دغدغه های اساسی هر دولتی ایجاد ثبات و تعادل در بازار در عرصه ی اقتصاد است اما درحال حاضر به غیر از رشد قیمتی مصوب دولت شاهد افزایش سلیقه ای قیمت‌ها از سوی برخی سودجویان نیز هستیم که این بار گرانی ها را بر دوش مردم دوچندان کرده است زیرا نبود ثبات در قیمت، گرانفروشی و نظارت نداشتن برخی دستگاه‌های مربوطه در توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم  همواره موجب آزار همشهریان شده است.

این آشفته بازار قیمت٬ خریداران را تحت فشار و در بلاتکلیفی قرار داده و سبب نارضایتی مردم از عدم کنترل و نظارت مسئولین از بازار شده و نوعی هرج و مرج را دربازار ایجاد کرده است.

گویا قیمت کالاهای اساسی در بازار به ثبات نخواهد رسید و اینکه تا کجا باید شاهد این افزایش قیمت‌ها باشیم، نگرانی است که همه افراد با آن روبه‌رو هستند.

افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشارضعیف جامعه تأثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده، گرانی‌ها سبب کوچکتر شدن سفره‌های برخی از مردم شده و با وجود شرایط سخت صدای آنها را در آورده است.
 
 انتظار می‌رود که مسئولان بی‌خیال از خواب غفلت بیدار شده و بازرسان چشم‌پوشی و غفلت را کنار گذاشته و باصلابت و قدرت در برابر متخلفان و قانون‌شکنانی که آرامش و ثبات را از بازار و روح و روان مردم می‌گیرند، برخورد کنند تا بلکه مردم کمتر زیر فشار اقتصادی باشند.

متاسفانه مردم دستشان به جایی بند نیست و انتظار دارند که مسئولان مانع از گران‌فروشی شده و با ایجاد ثبات در ثابت، به اقتصاد خانواده‌ها کمک کنند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید