16:38|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1399 - 10:31
کد خبر: 15793
یادداشت:

ضرورت رسیدگی به ازدحام جمعیت در مراکز درمانی و مطب‌ها در بحران کرونا

پس از گذشت یکسال از بحران همه‌گیری کرونا در آذربایجان‌غربی برخی از مطب‌ها و مراکز درمانی همچنان شلوغ است، موضوعی که گلایه‌های بیماران را در پی داشته و نظارت آن به دست فراموشی سپرده شده است.
ضرورت رسیدگی به ازدحام جمعیت در مراکز درمانی و مطب‌ها در بحران کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان در ایام کرونا، نوبت گیری در مراکز درمانی و مطب‌هاست.

طبق پیام های دریافتی از سوی مخاطبان باریش نیوز، در مطب‌ها و مراکز درمانی تجمعات زیادی دیده می‌شود که این خود عاملی اساسی برای تشدید و انتقال ویروس کرونا می‌باشد.

این روزها اکثریت کارهای بشری با اینترنت است و چند سالی می‌شود که نوبت دهی در مراکز درمانی ارومیه به صورت غیر حضوری و اینترنتی انجام می‌شود ولی متاسفانه مردم از چنین وضعیتی رضایت کامل را ندارند.

حدود یکسال است که ویروس منحوس کرونا بر سطح آذربایجان‌غربی سایه انداخته و در این شرایط و با توجه به توصیه‌های ستاد استانی مقابله با کرونا دوری از تجمعات در وهله اول قرار دارد و نیاز است نوبت دهی در مراکز درمانی بصورتی باشد که مراجعان به صورت تکی ویزیت شوند و از تجمع به دور باشند.

متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب پزشکان به شدت پایین است به طوری که مراجعان مجبورند ساعت‌ها در محوطه کوچک مطب و در کنار هم بنشینند تا نوبتشان شود.

این روزها مطب‌های پزشکان شرایط نامناسبی را دارد. وقتی به درون مطب‌ها سر زدیم با صحنه‌های بسیار نامطلوب مواجه شدیم. در وهله اول انسان تصور می‌کرد شرایط عادی است و خبری از کرونا نیست.

اگر به مطب‌های پزشکی و مراکز درمانی قدم بگذاریم پای صحبت مراجعه کنندگان بنشینیم خواهیم دید که وضعیت خطرناکی بر آن مکان ها حاکم می‌باشد و آنان می‌گویند با اینکه نوبت بصورت تلفنی یا اینترنتی رزرو کرده‌اند اما حدود یک ساعتی است که در آن شلوغی منتظرند که نوبتشان برسد.

این وضعیت کلافه کننده و خطرناک می‌تواند نه تنها جان مراجعه کنندگان بلکه جان خانواده‌های آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در آخر نیاز مبرم و اساسی جامعه و شهر نظارت بر عملکرد مطب‌ها و مراکز درمانی توسط ماموران نظارتی می‌باشد که متاسفانه چند وقتی است به دست فراموشی سپرده شده است و انتظار می‌رود روال کار آنها اولویت بخشی به سلامتی جان مردم و عزیزانشان باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید