03:57|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1399 - 11:40
کد خبر: 15789
یادداشت:

عادی انگاری کرونا و فاجعه‌ای که در راه است!

با اوج گیری آمار مبتلایان به ویروس کووید_19عادی انگاری و عدم استفاده از ماسک توسط شهروندان بیش از پیش دیده می‌شود و این مسئله می‌تواند زمینه ساز ورود موج چهارم به استان باشد.
عادی انگاری کرونا و فاجعه‌ای که در راه است!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، روند شیوع کرونا در آذربایجان غربی طی یک ماه اخیر با وجود اجرای محدودیت‌های سختگیرانه کرونایی در مسیری نزولی قرار گرفته است.

هرچند استفاده از ماسک با دستور ستاد استانی مقابله با کرونا اجباری شده، اما واقعیت این است که فقط استفاده از ماسک کافی نیست و باید شیوه برخورد با ویروس کرونا در استان تغییر کند و از آن طرف هم فکری به حال عادی انگاری‌های کرونا شود.

طی چند روز گذشته و ورود محموله واکسن کرونا به کشور و شروع واکسیناسیون، اکثریت مردم آذربایجان‌غربی استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به دست فراموشی سپرده‌اند و خیال می‌کنند با واکسینه شدن همه چی مانند دوران قبل از کرونا عادی می‌باشد.

این عادی انگاری پیامدهای زیان بار زیادی برای جامعه دارد و می‌تواند زمینه ساز ورود موج چهارم به استان باشد.

با شیوع ویروس کرونای انگلیسی در کشور نیاز مبرم جامعه و استان برای جلوگیری از همه گیری این ویروس باز هم راه حل اصلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و در شرایط کنونی باید آن را جدی گرفت.

به صراحت می‌توان گفت عادی‌انگاری شرایط فعلی جامعه از سوی مردم عامل اصلی افزایش موارد مشکوک به کرونا و همچنین آمار مبتلایان به این ویروس در استان است.

از طرفی هم در حالی که احتمال شیوع بیماری به کرونا در روزهای اخیر به لحاظ حذف برخی از محدودیت‌های اجتماعی همراه با عادی‌انگاری شرایط کرونایی جامعه از سوی اقشار مختلف مردم افزایش یافته، تغییر رفتار این ویروس و شیوع انواع جدیدی از کرونا نگرانی از افزایش آمار مبتلایان به این ویروس را افزایش داده است.

در صورت بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و برگزاری مراسم عروسی و عزا با تعداد نفرات زیاد و عدم استفاده از ماسک در آذربایجان‌غربی، تغییر وضعیت سفید به زرد، نارنجی و قرمز در روزهای آینده دور از انتظار نیست.

در پایان انتظار می‌رود مردم توجه به پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در اولویت قرار دهند تا بتوان زنجیره این ویروس منحوس را قطع کرد و در مقابل از مسئولین انتظار می‌رود برای متخلفان این امر جریمه‌ای در نظر بگیرند تا بلکه بتوان از زور به عنوان راهکاری برای متقاعد کردن شهروندان برای رعایت پروتکل‌ها استفاده کرد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید