02:20|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 25 بهمن 1399 - 11:37
کد خبر: 15783
یادداشت:

ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع مشکلات انتخاب واحد

با پایان نیم سال اول و آغاز نیم سال دوم تحصیلی، شمار زیادی از دانشجویان هنوز موفق به انتخاب واحد نشده‌اند.
ضرورت اتخاذ تدابیر اساسی برای رفع مشکلات انتخاب واحد

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  حدود یک سالی می‌شود که با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی، دانشجویان در خانه‌‌هایشان و از طریق فضای مجازی با بستر آموزشی و علمی دانشگاه در ارتباط هستند.

قطع به یقین به خاطر نبود بعضی زیر ساخت‌‌ها، آموزش مجازی برای دانشگاه‌ها با مشکلاتی همچون؛ ضعف سرورهای دانشگاهی و سامانه آموزش مجازی دانشگاه‌ها، عدم دسترسی برخی دانشجویان به اینترنت و سرعت پایین آن، کیفیت پایین در تدریس دروس توسط اساتید، نبود تعامل کافی دانشجویان با اساتید و همچنین مشکل ارائه دروس تخصصی در سامانه‌های آموزش مجازی مواجه شود.

اکنون با توجه به شروع ترم جدید مشکلاتی در انتخاب واحد دانشجویان پیش آمده که باعث گلایه آنان از این وضعیت شده است.

می‌توان گفت علت عدم انتخاب واحد دانشجویان، مشکلات فراوان موجود در سامانه انتخاب واحد و نیز برنامه ریزی نادرست مسئولان دانشگاه در نحوه ارائه دروس می‌باشد. این در حالی است که از زمان معمول انتخاب واحد، چند روزی گذشته است.

برخی دانشجویان ناچار به موکول انتخاب واحد به دوران حذف اضافه شده‌اند ولی متاسفانه تضمینی به عملکرد سایت در آن ایام وجود ندارد و این مسئله دغدغه‌ای برای آن‌ها شده است.

عملکرد نامطلوب دانشگاه‌ها در زمان انتخاب هر ترم مشهود است، اما امسال همزمان با شیوع کرونا، با وجود آنکه حتی آموزش نیز قرار است آنلاین انجام شود، مشکلات فوق تشدید شده است.

از طرفی هم عدم ثبات در هزینه شهریه پیش پرداخت برای انتخاب واحد صدای اعتراض دانشجویان سر به فلک کشیده شده است و گلایه آنان این است که چرا مسئولین با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه به جای اینکه کمک حال دانشجویان باشند بیشتر در مقابل آنان قرار دارند و سعی می‌کنند قرعه را به اسم خود تمام کنند.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای مربوطه نظارتی بر این مسئله داشته باشند تا امید جوانان برای تحصیل از بین نرود و تمام تلاش خود را به کار گیرند تا در ایام کرونا، آموزش و امکانات مجازی هوشمندی در اختیار آینده سازان جامعه قرار دهند.





 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید