08:51|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1399 - 10:47
کد خبر: 15764
یادداشت:

عدم شفاف سازی مشکل کمبود روغن در ارومیه از سوی مسئولان مربوطه

مشکل کمبود روغن در ارومیه همچنان پابرجا است و با وجود پیگیری های بسیار برای حل این مشکل از سوی رسانه های این شهر، همچنان مردم با قفسه‌های خالی از روغن در فروشگاه‌ها و صف‌های طولانی توزیع روغن در این شهر روبه‌رو هستند.
عدم شفاف سازی مشکل کمبود روغن در ارومیه از سوی مسئولان مربوطه

سرویس اقتصادی باریش نیوز، در حالی که مردم در به در دنبال تهیه روغن خوراکی از دو نوع جامد و مایع در ارومیه هستند، معاون بازرگانی سازمان صمت آذربایجان غربی  در استان در بخش خبری 20 صدا و سیمای آذربایجان غربی اعلام کرد که در سطح بازار هیچ گونه کمبودی در عرضه روغن مایع وجود ندارد و این کمبود صرفا در  روغن جامد وجود دارد! ادعای این مقام مسئول در حالی است که در بسیاری از فروشگاه های سطح شهر نه تنها روغن جامد بلکه روغن مایع نیز عرضه نمی شود و شهروندان برای خرید روغن سرگردان فروشگاه ها و بقالی های سطح شهر شده اند. بالاخره این داستان ناتمام کمبود روغن و انکار مسئولان چه زمانی تمام می‌شودفقط خدا می داند وبس! 

بررسی و مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، کمبود روغن  خوراکی مایع و نبود روغن جامد در بازار ارومیه  این کالا را در زمره کالاهای نایاب قرار داده است و در برخی فروشگاه‌ها اگر هم یافت شود از نوع روغن ذرت بسیار بالا و همراه با اقلامی مانند "کیک"،"شکلات" و" برنج" به فروش می‌رسد.

بر اساس گزارش های میدانی طی یک ماه اخیر، مردم با موضوع کمبود یا نبود روغن مایع به ویژه روغن پخت‌وپز مواجه شدند و این مساله با توجه به نوسان نرخ‌ها در بازار، به نگرانی آنان نسبت به کاهش موجودی کالا در انبارها دامن زد.

با وجود پیگیری های صورت گرفته این پایگاه خبری در مورد کمبود روغن متاسفانه نهاد مربوطه تا کنون در این زمینه پاسخگو نبوده و سوالی که در این مورد پیش می آید این است که با توجه به کمبودی که در این زمینه در سطح شهر وجود دارد، چرا مسئولان مربوطه بر انکار این مشکل پافشاری می کنند؟

در پایان اینکه،  توزیع روغن توسط فروشگاه‌ها بین دوستان و آشنایان، عدم اعمال مدیریت برعرضه این محصول توسط دستگاه متولی سامان بازار، شفاف و عادلانه نبودن سیستم توزیع و مصرف بی رویه و طمع برخی از شهروندان به خرید مازاد بر نیاز مصرف خانوار از مواردی است که کمبود روغن مایع  و نبود روغن جامد در بازارارومیه را به وجود آورده است و بنظر می‌رسد انکار این واقعیت توسط برخی مسئولان سازمان صمت در استان دور از انصاف و بی توجهی به تأمین نیاز شهروندانی است که در به در دنبال تهیه روغن در این شهر هستند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید