22:32|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 18 بهمن 1399 - 11:49
کد خبر: 15748
یادداشت:

افزایش بی سوادی دانش‌آموزان زیر سایه آموزش آنلاین

با توجه به برگزاری امتحانات و آموزش به صورت مجازی برای دانش آموزان اثرات جبران ناپذیری در ایام پسا کرونا خواهد داشت که نیاز می‌رود مسئولین ذیربط برنامه‌هایی در این جهت اتخاذ نمایند.
افزایش بی سوادی دانش‌آموزان زیر سایه آموزش آنلاین

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بعد از گذشت یک‌سال از ورود کرونا به آذربایجان غربی، این ویروس آنقدر سر به سر زندگی مردم گذاشت و همه چیز را به نفع خودش مصادره کرد که دیگر مردم رغبتی به شنیدن اسم این ویروس ندارند.

بلافاصله پس از اعلام اولین موارد ابتلا به کوید ۱۹، مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شدند اما کمی بعد فهمیدیم کرونا به این زودی رفتنی نیست و باید با شرایط جدید هم زندگی کرد.

از آن پس آموزش و تدریس شکل جدیدی به خود گرفت، دانش آموزان تمام مقاطع آموزش خود را بصورت مجازی در برنامه شاد یا سایت‌های آموزشی گذراندند.

آموزش بصورت مجازی علیرغم اینکه در کنترل شیوع ویروس کرونا موثر بوده است، تاثیراتی را بر روی نحوه یادگیری و برگزاری امتحانات گذاشته است.

 با شروع نصب و استفاده دانش آموزان و معلمان از برنامه شاد، ایرادات فنی این برنامه روانه آموزش و پرورش شد؛ مشکل احراز هویت در ابتدای نصب برنامه، مشکل نصب برای سیستم اندروید، کندی و سرعت پایین، هنگ کردن‌های بسیار و ... همه از انتقاداتی بود که به این برنامه وارد شد.

بزرگترین ایراد مدرسه مجازی امتحانات است که به پای امتحانات حضوری نمی‌رسد. یعنی اصلا دانش آموز حس نمی‌کند که امتحان می‌دهد و وسوسه راحت بودن تقلب می‌تواند باعث شود که تنبلی کند اما اگر امتحانات تصویری و بصورت ویدیو کنفرانس باشد، این مشکل هم حل می‌شود.

از طرفی هم عوارض بعد از ایام کرونا برای والدین به مسئله‌ای نگران کننده تبدیل شده که تنبلی‌هایی همچون سخت بیدار شدم از خواب، حواس پرتی، بی توجهی به یادگیری و... در دانش آموزان به وجود می‌آورد.

و در پایان اینکه مسئولین نظارت‌هایی بر نحوه امتحانات و آموزش‌های مجازی داشته باشند و برنامه‌هایی برای دوران پس از کرونا و کاهش عوارض آن اتخاذ نمایند.  
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید