21:26|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1399 - 12:37
کد خبر: 15735
یادداشت:

قیمت‌های سلیقه‌ای دارو درد مضاعف برای بیماران، در ایام کرونا

گرانی دارو و درج قیمت‌های سلیقه‌ای روی آنها در ایام کرونا، معضلی اساسی در جامعه به شمار میرود که نیاز است مسئولین مربوطه نظارتی برای این موضوع داشته باشند.
قیمت‌های سلیقه‌ای دارو درد مضاعف برای بیماران، در ایام کرونا

سرویس اقتصادی باریش نیوز، حدود یکسال است که ویروس همه‌گیر کرونا بر سطح آذربایجان‌غربی سایه افکنده و اثرات آن همچنان گریبانگیر مردم استان می‌باشد.

درمان مبتلایان به کرونا به دلیل عدم داروی مشخص برای این بیماری درمانی قطعی نیست و نقش حمایتی دارد؛ به شکلی که بیماران مبتلا با استفاده از یکسری داروها شرایط بهتری پیدا کرده و پس از ترخیص در بیمارستان با گذراندن دوره‌های قرنطینه در خانه، از این بیماری خلاصی پیدا می‌کنند.

با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و چون داروی مشخصی برای درمان این بیماری وجود ندارد، تجویز انواع دارو توسط پزشک برای بیماران مشکلاتی را به همراه دارد.

گرانی دارو، عدم درج قیمت برروی داروها، قیمت‌های سلیقه‌ای و ... مشکل اساسی جامعه امروز است که هیچ ارگانی مسئولیت نظارت بر آن را برعهده نمی‌گیرد و همچنان ادعا دارند که چنین مسائلی در استان وجود ندارد.

طبق پیام‌های دریافتی از سوی مردم گاها قیمت یه ورق قرص به 400 هزار تومان می‌رسد.

اکنون سوالی که پیش می‌آید این است که در این وضعیت اقتصادی که گرانی‌ها امان مردم را بریده است، تکلیف افرادی که توان خرید دارو را ندارند و هزینه‌های درمانی کمرشکن می‌باشد، چیست؟

در پایان انتظار می‌رود نهادهای مربوطه نظارت‌های دقیق و کارسازی در این مورد به عمل آورند و در این شرایط اقتصادی و ایام کرونا بیشتر معیشت مردم را مدنظر قرار دهند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید