12:51|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1399 - 11:07
کد خبر: 15618
یادداشت:

ضرورت هوشمندسازی مدارس برای دوران بعد از کرونا

فرصت آموزش مجازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم آن برای آذربایجان غربی که همواره رشد کندی در روند آموزش داشته است فرصتی است که مدارس را از جهت هوشمندسازی برای دوران پساکرونا آماده سازیم.
ضرورت هوشمندسازی مدارس برای دوران بعد از کرونا

سرویس اجتماعی باریش نیوز، متاسفانه با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی حدود یک سال است که آموزش به صورت مجازی برای دانش آموزان ارائه می‌شود که کم و کاستی های فراوانی در آن مشهود می‌باشد.

آموزش مجازی در حالت عادی مزایای بسیاری دارد و می‌تواند به عنوان آموزش مکمل اثربخش باشد و نیاز است مسئولین درصدد هوشمندسازی مدارس و آموزش‌های دوران بعد از کرونا باشند.

از مشکلات ایام کرونا و تعطیل شدن کلاس‌های حضوری کنترل وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان از دست والدین و معلمان خارج شده، چون خیلی از دانش آموزان گوشی مناسب نداشتند و در بهترین حالت باید منتظر گوشی گرفتن از بقیه می‌شدند یا خودشان و خانواده‌هایشان به فضای مجازی آشنا نبودند و یا مشکل تهیه اینترنت داشتند.

با توجه به این وضعیت، بعد از کنترل کرونا با یک موج ترک تحصیل و افزایش جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل در برخی روستاهای آذربایجان غربی مواجه خواهیم بود.

هوشمندسازی تدریس در فضای مجازی و دوران بعد از کرونا از نیازهای ضروری جامعه در جهت پرورش دانش آموزانی با سواد و متکی به خود می‌باشد که باید مدنظر ارگان های مربوطه استان قرار گیرد.

می‌توان گفت بحث درباره فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی از قبل هم زیاد بوده حرف امروز و دیروز نیست. مسئله اصلی بحث تغییر روش تدریس است که به شدت به آن نیاز داشتیم و کرونا می‌تواند فرصت مناسبی برای شروع این تغییر باشد.

شبکه اجتماعی شاد به عنوان پل ارتباطی میان متولیان آموزشی با دانش آموزان و والدین، ظرفیتی برای آموزش اصول بهداشتی، خود مراقبتی و حفظ سلامت خانواده‌هاست و لازم است آموزش و پرورش از این فضا نهایت تلاش خود را برای دستیابی به اهداف مدنظر، مخصوصا هوشمند سازی آموزش و مدارس برای دوران بعد از کرونا، به کار گیرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید