10:17|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 23 دی 1399 - 12:55
کد خبر: 15607
یادداشت:

نقش موثر المان‌های شهری در تقویت هویت کالبدی ارومیه

نصب المان در جهت توسعه فرهنگ و هویت شهری از نیاز های ضروری در کلانشهر ارومیه می‌باشد که انتظار می‌رود ارگان های مربوطه از توجه به این مسئله دریغ نکنند.
نقش موثر المان‌های شهری در تقویت هویت کالبدی ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، المان های شهری از جمله عناصری هستند که با قرار گرفتن در شهر کمک بزرگی به زیباسازی شهرها می کنند. از هر کدام از المانها با توجه به مناسبت های مختلف و محل قرارگیری آن‌ها استفاده می‌شود. المان های شهری علاوه بر زیباسازی شهر یا منطقه، هویت ویژه‌ای نیز به آن می‌دهند.

المان شهری در واقع معرف فرهنگ و ویژگی‌های یک منطقه از شهر می‌باشد که متاسفانه در کلانشهر ارومیه بی توجهی به این موضوع از مسائل شایعی است که مسئولین و نهاد های ذیربط نسبت به آن را پیشه ای برای خود قرار داده‌اند.

از مهم‌ترین دغدغه‌هایی که در زمینه طراحی المان‌های شهری وجود دارد، این است که المان طراحی شده علاوه بر زیبایی و جذاب بودن باید مطابق فرهنگ و ظرفیت‌های هر شهر طراحی شود، زیرا در واقع می‌توان گفت که المان‌های شهری به نوعی هویت شهرها محسوب می‌شود. همچنین در این طراحی‌ها باید تلاش شود المان‌ها از زیبایی بصری نیز برخوردار باشد تا علاوه بر تامین نیاز شهروندان، موجب ایجاد آرامش روانی در شهر نیز شود.

 در شرايط کنونی که با توجه به افزایش وسعت ارومیه،  هويت شهری با شتاب زيادي دستخوش تغييرات است، جايگاه المان هاي شهري به عنوان عناصر هويت بخش شهر دوچندان مي‌نمايد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین و نهادهای مربوطه برای نصب المان و فرهنگ سازی برنامه‌هایی در نظر بگیرند و در جهت توسعه سازی و هویت بخشی به ارومیه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید