06:17|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1399 - 11:55
کد خبر: 15548
متخصص تغذیه و رژیم درمانی در ارومیه در گفت و گو با باریش نیوز:

کرونایی‌ها چه چیزهایی نخورند

برای بهبودی سریع بیماری کرونا فهرستی از غذاهایی وجود دارد که باید از خوردن آنها اجتناب شود، چرا که این غذاها التهاب را تقویت کرده و روند بهبودی را مختل می کنند.
کرونایی‌ها چه چیزهایی نخورند

دکتر حدیث صبور، متخصص تغذیه ،رژیم درمانی و مشاور پزشکی باریش نیوز در گفت و گو با سرویس سلامت باریش در مورد غذاهایی که مبتلایان به کرونا، نباید بخورند اظهار کرد: هیچ چیز بهتر از دستیابی به غذای راحت هنگام بیماری نیست. غذاهای راحت به آرامش روح و حفظ روحیه کمک می کنند، اما برخی از غذاهای راحت با تشدید علائم بیماری می توانند برعکس عمل کنند. بنابراین نباید از چیپس و سایر مواد غذایی مشابه بسته بندی شده که به طرز ناخوشایندی مقدار زیادی سدیم در خود پنهان می کنند، استفاده کرد.

وی در ادامه گفت: گوشت قرمز را چه مبتلا به کرونا باشید، چه نباشید نباید مصرف کرد زیرا سرشار از چربی اشباع است که خود باعث التهاب می شود. در عوض غذاهایی را به برنامه غذایی خود اضافه کنید که دارای چربی اشباع نشده هستند.

دکتر حدیث صبور با بیان اینکه، روغن کلزا،روغن زیتون و ماهی های سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 مانند ماهی آزاد سرشار از چربی های اشباع نشده تک هستند، گفت:مردم  برای تامین پروتئین به جای ماهی، می توانند از  پروتئین های گیاهی مانند نخود لوبیا و عدس استفاده نمایند.

وی گفت: غذاهای سرخ شده غنی از چربی هستند و اغلب بیش از حد نیاز مصرف می شوند که این غذاها می توانند باعث تخریب برخی عملکردهای بدن شوند. چرا که غذاهای سرخ شده روی میکروبیوم روده تاثیر منفی می گذارند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند، همچنین این غذاها باعث افزایش کلسترول بد خون می شوند که خطر ابتلا به بیماری های مختلف قلبی- عروقی را افزایش می دهد

این متخصص تغذیه در ادامه به قندهای اضافه شده در بعضی از نوشیدنی ها که باعث التهاب در بدن می شود  اشاره کرد و گفت: افرادی که رژیم ضدالتهابی را دنبال می کنند باید از مصرف نشیدنی های شیرین خودداری نمایند و برای کمک به بهبودی بدن به نوشیدنی های گازدار و نوشابه یک نه بزرگ بگویند.

دکتر حدیث صبور در پایان به توصیه‌هایی در هنگام سرماخوردگی، سرفه، آنفولانزا و کرونا پرداخت اظهار کرد: افراد در هنگام ابتلا به این بیماری ها باید از مصرف غذاهای پر ادویه خودداری نمایند، چرا که غذاهای پر ادویه باعث تحریک گلو شده و سرفه را بیشتر می کند و کسانی که دچار احتقان هستند بیشتر از سوپ و نوشیدنی های گرم استفاده کنند تا از این طریق سینوس ها پاک شوند.

آدرس کلینیک دکتر حدیث صبور، متخصص تغذیه، رژیم درمانی و مشاور پزشکی باریش نیوز: ارومیه، خیابان مولوی 2، کوی رخشا کلینیک  میلاد
شماره تماس:
۰۹۱۴-۹۱۴-۹۲۳۳

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید