11:12|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1399 - 10:10
کد خبر: 15545
یادداشت:

ضرورت ارتقا واحدهای تولیدی در جهت اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی

امروزه حرکت رو به رشد صنعت در حوزه های مختلف به خصوص واحدهای تولیدی کوچک می‌تواند زیر مجموعه ای بزرگ برای تولیدات صنایع بزرگ تر در جهت اشتغال‌زایی هستند لذا باید به این صنایع در حوزه های مختلف توجه ویژه ای کرد.
ضرورت ارتقا واحدهای تولیدی در جهت اشتغال‌زایی در آذربایجان غربی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا در آذربایجان غربی و وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه شاهد افزایش آمار بیکاری هستیم. جوانانی را می‌بینیم که اگر چند دقیقه ای پای صحبت آن‌ها بشینیم، خواهیم دید که از شرایط موجود گلایه دارند حرف آنان این است که با مدرک لیسانس و بالاتر، مجبور به تحمل بیکاری هستند.

خانه نشینی جوانان را بیش از پیش ناامید کرده و آینده ای مبهم در پیش روی خود تصور می‌کنند، شیوع کرونا نیز به این مسئله دامن میزند، راکد بودن و تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی از پیامد کرونا می‌باشد که اثرات جبران ناپذیری در زندگی جوانان برجای گذاشته است.

ضروری می‌باشد که با حمایت از مجریان طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زا زمینه لازم برای راه‌اندازی مجدد بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و یا نیمه‌فعال مستقر در شهرک صنعتی در استان را فراهم آورند.

انتظار می‌رود راه اندازی و تاسیس واحدهای صنعتی و کارگاه های تولیدی هرچند کوچک می‌تواند شرایط فعلی را رو به بهبودی پیش ببرد و کمک شایانی در جهت اشتغال‌زایی و پیشرفت استانی بکند.

آذربایجان غربی، از استان های در حال توسعه می‌باشد که نیازمند رسیدگی و توسعه سازی از سوی ارگان ها و نهادهای مربوطه می‌باشد. در این زمینه مسئولان می‌توانند با بکارگیری از نیروی کار جوان از انرژی آنان در جهت پیشرفت واحدهای تولیدی و صنعتی بکار برد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید