05:16|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 09 دی 1399 - 11:51
کد خبر: 15517
یادداشت:

لزوم مکانیزه سازی سیستم جمع آوری زباله‌های شهری

زباله‌های سطح شهری ارومیه و فرسودگی ماشین‌های جمع آوری زباله معضلی برای شهر تلقی می‌شود که نیازمند مکانیزه سازی سیستم‌های جمع آوری زباله‌های شهری و سطل‌های زباله از سوی ارگان‌ها و نهادهای ذیربط می‌باشد.
لزوم مکانیزه سازی سیستم جمع آوری زباله‌های شهری

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در طی چند سال گذشته ارومیه بعنوان کلانشهر شناخته شده است و روز به روز به وسعت بیشتری دست پیدا می‌کند ولی در این میان بازهم زیر بار بی توجهی برخی مسئولین و ارگان‌ها در جهت زیباسازی و هوشمند سازی قرار دارد.

کنترل آلودگی های محیط از جمله مواد زائد جامد مانند زباله، بخش مهمی از این وظیفه را تشکیل می‌دهد که با توجه به اصول بهداشتی اقتصادی جایگاه ویژهای را در علوم و فنون جدید به خود اختصاص داده است که می‌تواند در پیشرفت شهری نقش بسزایی داشته باشد.

مشکل زباله‌های شهری رفته رفته به معضلی بزرگ برای شهروندان و زیبایی و جلوه شهری تبدیل شده است و اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند نمی‌توان انتظار پیشرفت و توسعه یافتگی ارومیه را داشت.

اگر از کنار سطل‌های زباله شهری گذر کنیم شاهد بوی بد آن که باعث نابودی چهره شهر و آلودگی بصری و محیطی می‌شود، خواهیم بود که متاسفانه با صراحت می‌توان گفت این مسئله در ارومیه به دست فراموشی سپرده شده است.

معمولا شب ها در هر محله ای می‌توان ماشین‌های جمع آوری زباله را دید که با گذر از کوچه پس کوچه‌های شهر رد شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها را جا گذاشته است و بوی نامطبوع آن معضلی برای شهروندان شده است.


نیاز مبرم شهر و مردم ارومیه رسیدگی نهاد های مربوطه و مکانیزه سازی سیستم جمع آوری زباله‌های سطح شهری می‌باشد. امید می‌رود در آینده ای نه چندان دور با اهتمام متولیان این امر شاهد پیشرفت شهری ارومیه باشیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا
1399/10/09 - 19:22

مسئولین محترم شهرداری که ادعای کلانشهر بودن را دارید زمان جمع آوری زباله توسط کامیون و وانت بار گذشته با گذاشتن چند سطل تفکیک زباله به صورت نمادین در یکی دو تا خیابان کار درست نمی شود کار اساسی باید انجام دهید