22:11|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 08 دی 1399 - 11:04
کد خبر: 15508
یادداشت:

رها شدن ماسک‌های آلوده معضلی نو در شهر

استفاده از ماسک در روزهای شیوع ویروس کرونا افزایش یافته و رهاسازی این اقلام پس از مصرف موجب به خطر انداختن سلامت شهروندان، محیط زیست و آبگرفتگی معابر می‌شود که لازم است نسبت به این موضوع فرهنگ‌سازی در بین مردم انجام گیرد.
رها شدن ماسک‌های آلوده معضلی نو در شهر

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در روزهایی که ویروس حاد تنفسی کرونا در تمام نقاط استان آذربایجان غربی شیوع پیدا کرده، میزان استفاده از ماسک‌های یکبار مصرف بهداشتی و پوشش‌های حفاظتی برای مقابله با ویروس کرونا نیز افزایش یافته است.

ماسک‌های بهداشتی یکبار مصرف در روزهای کرونایی پس از هر بار مصرف آلوده به ویروس و دیگر عوامل بیماری‌زا است و به عنوان یک زباله عفونی تلقی شده و باعث انتقال آلودگی می‌شود.

ماسک، دستکش و دستمال‌هایی که برای حفاظت از انتقال ویروس کرونا استفاده می‌شده است، اکنون در معابر، کوچه و پس کوچه‌ها و حتی خیابان‌ها رها و در زیر پاها لگد مال و در جوی آب‌ها شناور می‌شوند. برخورد این ماسک، دستمال و دستکش ها بر هر سطوحی مخاطره انگیز است و امکان دارد با زنده ماندن ویروس در محیط سایر افرادی که با آن درتماس هستند را آلوده کند.

جداسازی و تفکیک صحیح زباله‌ها در منازل و اماکن عمومی، فرهنگ‌سازی، اصلاح الگوی مصرف و اطلاع‌رسانی نسبت به عدم انداختن ماسک و دستکش در فضاهای عمومی، استفاده از راه‌هایی برای کاهش خطر انتقال عوامل عفونت‌زا می‌تواند بر پاکیزگی شهری، سلامت شهروندان و محیط زیست تأثیرگذار باشد.

در پایان انتظار می‌رود مسئولین در جهت فرهنگ سازی و نظارت بر متخلفان این امر، برخورد قاطعانه‌ای به عمل آورند و مردم نیز  توصیه های ستاد مقابله با کرونا مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصل روزمرگی‌های خویش قرار دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید