12:45|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1399 - 11:40
کد خبر: 15495
یادداشت:

ضعف اینترنت مشکلی تمام نشدنی در آذربایجان غربی

یکی از مشکلات اساسی مردم آذربایجان غربی ضعف اینترنت در برخی از مناطق این استان می باشد که متاسفانه داد مردم را درآورده است.
ضعف اینترنت مشکلی تمام نشدنی در آذربایجان غربی


سرویس اجتماعی باریش نیوز، مدت‌هاست که  ضعف اینترنت به یکی از مهم‌ترین مطالبات در استان آذربایجان غربی  تبدیل شده است اما عملا مسئولان گوش شنوایی برای رسیدگی به این معضل و رفع آن ندارند.

با توجه به قرار گرفتن در عصر ارتباطات، نیاز مبرم مردم به تلفن همراه، تحت پوشش قرار گرفتن در این شبکه و دسترسی به اینترنت به یکی از مهمترین نیاز‌های جامعه امروز تبدیل شده است اما آنتن‌دهی ضعیف، قطعی و نبود اینترنت تلفن همراه همواره در شهرها و روستاهای آذربایجان غربی  به یکی از مهم‌ترین دغدغه و اساسی‌ترین مطالبات مردم از مسئولان امر در این استان  تبدیل شده است که در طول ماه‌ها و روز‌های اخیر با این ‌که در برخی نقاط استان مردم همواره پیگیر رفع مشکل بوده‌اند اما متاسفانه هیچ گشایشی در این امر صورت نگرفته است و مسئولان گوش شنوایی برای رفع این مسائل نداشته ‌اند.

شیوع  کرونا و تعطیلی مدارس سبب حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی و سامانه شاد شد که هیچ اقدام موثری جز ناراحت کردن برخی از دانش‌آموزان شهری و روستایی به دلیل عدم بهره‌مندی از اینترنت و این فضای آموزشی نداشت. با این اوصاف نیز مشخص نیست با نزدیک شدن به ایام امتحانات  تکلیف دانش‌آموزان محروم از اینترنت در این استان چه خواهد شد؟

در روزهای گذشته پیام های مردمی  با موضوعات و عناوینی چون گلایه از اینترنت و چرا  اینترنت کند شده است دریافت شده و به گفته آنها سرعت اینترنت هر دو اپراتور بزرگ کشور، در روزهای اخیر کاهش داشته است. مخاطبی سرعت اینترنت همراه اول را در برابر هزینه‌ آن غیر قابل تحمل توصیف کرده و نوشته است که در تماس با پشتیبانی این شرکت، پاسخ‌دهندگان، موضوع را به سیم کارت و مدل دستگاه هوشمند شخص مرتبط می‌دانند؛ این در حالی که کاربران با هر نوع دستگاهی از سرعت اینترنت ناراضی هستند.
 
متاسفانه افت کیفت  اینترنت درآذربایجان غربی سبب شده مردم  با مشکلاتی عدیده ای مواجه شوند ومسئولان مخابرات با وعده پیگیری وحل مشکل تا به امروز نتوانستند مشکلات وکیفیت اینترنت را در برخی از نقاط استان مرتفع کنند این در حالی است  که مردم ماهیانه مبالغ هنگفتی به خاطر خدمات که مناسب هم نیست به حساب مخابرات وایز می کنند به راستی رواست مردم هزینه ماهیانه برای عدم دریافت نامناسب خدمات به مخابرات پرداخت کنند ؟
 
 با این اوضاع بودن یا نبودن ادعای اینترنت پر‌سرعتی که مسئولان با اعلام مجهز شدن روستا‌ها و شهر‌ها به خود می‌بالند، برای مردمانی که شرایط و مسائل را در عدم بهره‌مندی از امکانات کاملا لمس و درک می‌کنند کاملا بی‌مفهوم است و انتظار می رود مسئولان استانی  اقدامات لازم نسبت به حل این معضل  را در دستور کار خود قرار دهند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید