10:21|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1399 - 10:13
کد خبر: 15492
یادداشت:

خواب زمستانی مسئولان شهرداری ارومیه / در اولین بارش زمستانی

ارومیه شهری کوهستانی با سابقه بارش‌های سنگین برف می باشد که هنوز هم شهرداری آن از بارش برف غافلگیر می‌شود؛ شهرداری چه زمانی آمادگی بارش برف را دارد؟
خواب زمستانی مسئولان شهرداری ارومیه / در اولین بارش زمستانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، بارش برف از اوایل روز پنجشنبه هفته گذشته در ارومیه آغاز شد و طی کمتر از سه ساعت شهر را سفیدپوش کرد؛ این بارش‌ها در حالی آغاز شد که از چند روز گذشته اداره کل هواشناسی و خبرهای هواشناسی حاکی از آغاز بارندگی‌ها می‌کردند.

اما از ساعات اولیه صبح روز پنجشنبه  وقتی همشهریان برای رفتن به محل کار و انجام برخی امور از منزل خارج شدند از بارش برف خوشحال اما از عدم ارائه به موقع خدمات از سوی شهرداری ناراحت شدند، گویا هنوز زمستان نشده شهرداری به خواب زمستانی رفته و برفروبی، نمک‌پاشی و... که باید دغدغه شهرداری باشدبه  دغدغه مردم تبدیل  شده بود.

کوچه‌ها و خیابان‌های ارومیه در این روز در غیبت عوامل شهرداری برای برف‌روبی و پاکسازی معابر از برف و یخبندان، قفل شد. نقشه‌های ترافیکی روز پنجشنبه حکایت از جنس متفاوتی از ازدحام خودروها در معابر دارد.....

کوچه‌ها و خیابان‌های ارومیه  در غیبت عوامل شهرداری برای برف‌روبی و پاکسازی معابر از برف و یخبندان، قفل شد. نقشه‌های ترافیکی روز پنجشنبه در ارومیه حکایت از جنس متفاوتی از ازدحام خودروها در معابر دارد؛ تفاوت ترافیک نخستین روز برفی امسال در این بود که اغلب معابر فرعی شهر قفل شده بود و بسیاری از شهروندان اصلا نتوانستند از محله خود خارج شده و به معابر اصلی ورود کنند.
 

در عین حال شهروندانی که بامداد دیروز قبل از افزایش حجم بارش با خودروی شخصی به خیابان های شهر  وارد شده بودند نیز پیش از ظهر با قفل ترافیکی به دلیل کند شدن سرعت خودروها تحت تاثیر لغزندگی معابر روبه‌رو شدند و در این بین تا نیمروز خبری از حضور جدی نیروهای خدمات شهری شهرداری ارومیه نبود.


ترافیک سنگین در برخی خیابان‌ها، عدم تعادل و حرکت خودروها از روی برخی پل‌ها و حتی برخورد خودروها با هم به دلیل عدم برفروبی توسط شهرداری و نمک‌پاشی از جمله گلایه‌های همشهریان از یک روز برفی بود که می‌توانست با ورود و اقدام به موقع شهرداری روزی زیبا را برای شهروندان رقم بزند.

البته اقدامات پیمانکاران در ساعات بعد، از دید شهروندان پنهان نمی‌ماند اما نکته جالب‌ اینجاست که این اقدامات باید از ساعات اولیه شروع بارش‌ها آغاز می‌شد تا مشکلی برای تردد شهروندان پیش نیاید نه اینکه پس از پیام‌ها و تماس‌های مکرر همشهریان برفروبی و اقدامات لازم شروع شود.

آقای شهردار توجه کنید شهروندان در تمام نقاط شهر ساکن هستند و خدمات باید به صورت عادلانه در تمام سطح شهر ارائه شود، نه اینکه در حاشیه شهر و شهرک‌ها تا ساعت ها پس از بارش، از حضور نیروهای شهرداری خبری نباشد و ساکنان این مناطق با مشکل مواجه باشند.

گذشته از عدم ارائه خدمات مناسب و به موقع برفروبی و نمک‌پاشی در این روز شهروندان از عدم ارائه خمات حمل و نقل نیز گلایه‌مند هستند.
این موارد و مشکلات تنها موارد معدود بیان شده از یک روز برفی آن هم با وجود اینکه پیش‌بینی های قبلی صورت گرفته بود است که باز هم گلایه‌مندی شهروندان از عدم برنامه‌ریزی شهرداری را موجب شد.

حال سوالی که پس از ایجاد این  مشکلات مطرح است اینجاست  که معاونت خدمات شهری شهرداری چگونه پس از بارندگی‌ها با افتخار از ارائه خدمات به موقع سخن می‌گوید در حالی که گویا شهروندان هیچ گلایه‌ای در این زمینه  نداشته‌اند؟

مطالب عنوان شده تنها درد و دل‌ها و پیام‌های شهروندانی بود که از شهرداری و عدم ارائه خدمات شهری به موقع در یک روز برفی گلایه‌مند بودند و امید است که شهرداری ارومیه صدای شهروندان را بشنود.

 در پایان اینکه به راستی با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و اطلاع از چگونگی وضع هوا طی این روزها، نباید شهرداری برای چنین روزهایی برنامه‌ریزی و تدبیری  داشته باشد؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید