12:05|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1399 - 12:48
کد خبر: 15489
مدیر عامل راه آهن منطقه آذربایجان در گفت و گو با باریش:

کاهش 50 درصدی ظرفیت مسافران راه آهن ارومیه در ایام کرونایی

با شیوع بیماری کرونا ظرفیت پذیرش مسافر در راه آهن ارومیه 50 درصد کاهش یافته است.
کاهش 50 درصدی ظرفیت مسافران راه آهن ارومیه در ایام کرونایی

محمدرضا قربانی، مدیر عامل راه آهن منطقه آذربایجان در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: در شرایط کرونایی، تمام پروتکل‌هایی که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شده است در تمامی قطارهای مسافربری رعایت می‌شود و ظرفیت آنها با 50 درصد به فروش می‌رسد، در واقع می‌توان گفت از50 درصد ظرفیت استفاده می‌شود.

وی گفت: در ایام کرونا معمولا با توجه به سفارش‌ها و تاکیداتی که از طرف ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و رسانه‌های جمعی انجام می‌شود و در این مورد که از مسافرت های غیرضروری پرهیز کنند، بر اساس این توصیه‌ها تعداد سفرها کاهش یافته است و این مسئله شامل راه آهن و حمل و نقل جاده ای نیز می‌شود و در نهایت تعداد درخواست ها برای مسافرت با راه آهن کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: سازمان راه آهن منطقه آذربایجان به منظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی تعداد فروش صندلی‌ها را کاهش داده و به تبع این موضوع تعداد مسافران نیز کاهش پیدا می‌کند. البته در کل کشور با توجه به توصیه های ایمنی و بهداشتی که توسط مسئولین انجام می‌شود، تعداد سفرها کاهش یافته است.

قربانی گفت: در حال حاضر قطار ارومیه به تهران و بالعکس به صورت یک روز در میان و در روز های زوج انجام می‌گیرد اما همچنان  قطار مستقیم ارومیه به مشهد وجود ندارد.

قربانی افزود: ایستگاه راه آهن ارومیه به دلیل تازه تاسیس بودن تقریبا هر امکاناتی که مورد نیاز بوده برای استقبال از مسافرین در ایستگاه فراهم شده است و تاکسی سرویس‌هایی برای انتقال مسافران مهیا شده است.

مدیر عامل راه آهن منطقه آذربایجان در پایان تصریح کرد: در سال جاری افزایش قیمت در بلیط های قطار ارومیه وجود نداشته است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید