16:03|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 01 دی 1399 - 13:09
کد خبر: 15469
یادداشت:

جنگلی در شهر/لایروبی شهر چای ارومیه همچنان در فراموشی

با فرارسیدن فصل بارش ها و عدم لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه که در فراموشی مطلق به سر می‌برد امکان وقوع سیلاب را در پی دارد و باید مسئولان ذیربط نسب به این موضوع بی توجه نباشند.
جنگلی در شهر/لایروبی شهر چای ارومیه همچنان در فراموشی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شهرچایی ارومیه رودخانه زیبای این شهر است که از وسط آن عبور می‌کند و جلوه خاصی به ارومیه بخشیده است ولی لایروبی نکردن سبب رویش گیاهان هرز شده و این رودخانه همواره به یک عامل وقوع اتفاقات تبدیل‌شده است.

روزها در حال گذر است و با آمدن زمستان و فصل بارش، بی توجهی به لایروبی رودخانه شهر چای ارومیه باعث می‌شود لایروبی این رودخانه به فراموشی سپرده شود و در فصل بارش ها باعث وقوع سیل در این منطقه خواهد شد.

رودخانه‌ها نقش بسیار مهمی در مهار سیل و جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی دارند و از این رو اهمیت لایروبی و ساماندهی آن  در فصل‌های غیر بارش ضروری است.

رودخانه شهر چایی ارومیه یکی از جلوه های زیبای شهر می‌باشد که متاسفانه سال هاست که هیچ اقدامی برای لایروبی و تداوم زیبایی آن از سوی هیچ نهادی انجام نشده و روز به روز وضعیت آن خراب تر می‌شود.

رودخانه شهرچای ارومیه به دلیل اینکه در محدوده شهر قرار دارد از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار است و باید اقدامات اساسی برای لایروبی آن صورت گیرد تا بتوان جلوی جاری شدن سیلاب در هنگام بارندگی ها گرفت.

هم اینک در فصل تابستان قرار داریم و شدت بارش ها کم است و فرصت مناسبی برای لایروبی رودخانه شهرچایی ارومیه می‌باشد تا در روزهای آتی که احتمال بارندگی وجود دارد از وقوع خطر های احتمالی و جاری شدنم سیل و ... جلوگیری کنیم.

از دیگر موارد قابل توجه در جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی لزوم فرهنگ‌سازی و جلوگیری از ریختن زباله در سطح شهر و کانال‌های آب میباشد و مردم و مسئولان باید با همکاری یکدیگر بایستی در این زمینه تلاش کنند.

انتظار می‌رود ارگان های مربوطه لایروبی شهر چای ارومیه را به عنوان یک مسئله مهم شهری مورد توجه قرار داده و به اتمام رسانند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید