08:30|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 30 آذر 1399 - 11:03
کد خبر: 15460
به دلیل شیوع بیماری کرونا؛

دورهمی در شب یلدا ممنوع

شیوع بیماری کرونا شرایطی را فراهم کرده تا امسال دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا با تجمع گسترده برگزار نشود تا از افزایش شیوع این بیماری جلوگیری شود.
دورهمی در شب یلدا ممنوع

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، شیوع بیماری کرونا شرایطی را فراهم کرده تا امسال دورهمی‌های خانوادگی در شب یلدا با تجمع گسترده برگزار نشود تا از افزایش شیوع این بیماری جلوگیری شود.

آیین شب یلدا یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است که طبق این رسم دیرینه گردهم می آییم تا در طولانی‌ترین شب سال دیدارها تازه شود؛ اما امسال بنا به شرایط خطرناک کرونایی باید دید و بازدیدها را به فضای مجازی سپرد.

دورهمی‌های شب یلدای امسال بسیارنگران کننده است زیرا میزبانان این شب خاطره انگیز بزرگترهای خانواده از جمله مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هستند در حالی که خطرویروس کرونا همچنان درکمین ما است.

برگزاری شب یلدا با جمعیت بالا درواقع نشان دادن چراغ دعوت از ویروس کرونا به داخل خانه‌هاست که می‌تواند پیامدهای زیانبارو غیرقابل جبرانی را برای خانواده‌ها درپی داشته باشد.

افزایش آمارمبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا ازمهمترین آثارمخرب در دورهمی‌های شب چله امسال است.

فراموش نکنیم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و یا برگزاری دورهمی‌های خانوادگی همانند شب یلدا بازهم باید چشم انتظار تشدید مجدد ویروس کرونا درجامعه باشیم پس بهتر است هشدارها را جدی بگیرم و از حضور در دورهمی‌ها اجتناب کنیم تا بتوانیم با همکاری و همیاری یکدیگر ویروس منحوس کرونا را ریشه کن کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید