05:23|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 29 آذر 1399 - 12:09
کد خبر: 15452
یادداشت:

ضرورت پاک‌سازی سیمای شهر ارومیه از ضایعات فروشان

توسعه روزافزون شهر و سیل قابل توجه ورود مردم از روستاها به شهر ارومیه و تبیین نشدن فرهنگ شهرنشینی منجر شده است مشاغلی همچون ضایعات فروشی ها و همچنین اماکن غیر بهداشتی که در گذشته در حاشیه شهر شکل گرفته بودند، به مرور در درون شهر هضم شوند. مشاغلی که علاوه بر آلودگی صوتی، آلودگی بصری را برای شهروندان به ارمغان آورده اند.
ضرورت پاک‌سازی سیمای شهر ارومیه از ضایعات فروشان


سرویس اجتماعی باریش نیوز، تجمع اصنافی چون ضایعات‌فروشان، در ورودی شهر آسیب جدی به چهره و منظر ورودی شهر ارومیه وارد کرده است در حالی که مردم شهر ارومیه سالهاست منتظر تحقق عملی وعده انتقال این قشر به خارج از محدوده شهری هستند.

آهن آلات فروشان و ضایعات فروشان ورودی شهر ارومیه سالیان سال است که به یکی مسایل و دغدغه های شهری ارومیه تبدیل شده که هرساله مدیران شهری قول ساماندهی آن را می دهند ولی متاسفانه تاکنون برنامه ای اساسی برای ساماندهی آنها تدوین واجرایی نشده است.

در کنار همه این موضوعات برخی از شهروندان نیز در پی ارسال  پیام های مردمی خود به این پایگاه خبری گلایه کرده اند چرا جلوی آلودگی صوتی وانت بارهای دستفروش و خریدار ضایعاتی گرفته نمی شود.

متاسفانه بیشتر شهروندان از وجود این مغازه ها در داخل شهر گلایه مند هستند ولی مسئولان شهری تاکنون برای رفع این معضل اجتماعی تنها بصورت شعارگونه عمل کرده اند.

مشکل تامین زمین مناسب در حریم شهر برای استقرار  این گونه مشاغل و همچنین ساخت مجتمع های مورد نیاز به دلیل بالا بودن هزینه‌ها نیازمند توجه ویژه مسئولان برای استفاده از اعتبارات ملی و استانی است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا امسال مسئولان مربوطه در بحث زیباسازی ورودی های شهر و ساماندهی مشاغل مزاحم می‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا نمایند؟  و ساماندهی این مشاغل بلاخره چه زمانی تحقق خواهد یافت؟


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید