20:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 24 آذر 1399 - 10:35
کد خبر: 15423
در آستانه فصل زمستان؛

ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم با آغاز بارش‌های زمستانی

با توجه به اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی از ورود سامانه بارشی روز سه شنبه و پیش بینی افزایش آن در روزهای آینده به استان، لازم و ضروری است که مسئولان مربوطه تمامی تمهیدات لازم را جهت جلوگیری از آبگیری معابر، کنترل و بازگشایی آبروهای شهری و روستایی، آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی و همچنین اقدامات لازم برای مقابله با اثرات مخرب احتمالی بارندگی با هدف خدمت رسانی به شهروندان را آغاز نمایند.
ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم با آغاز بارش‌های زمستانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با صدور هشدار زرد رنگ از فعالیت سامانه بارشی و وزش باد از روز سه شنبه در کلیه مناطق استان‌ خبر داد.

با توجه به هشدارهای پی در پی هواشناسی آذربایجان غربی از روز سه شنبه بارش باران و برف، مه گرفتگی و در برخی ساعات وزش باد در کلیه مناطق استان بویژه نیمه جنوبی استان روی خواهد داد.

فعالیت این سامانه تا روز جمعه  آذرماه ادامه خواهد داشت و احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل‌ها و رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی دور از انتظار نخواهد بود.

در چنین شرایطی کنترل و بازگشایی آبروهای شهری و روستایی، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، آماده باش راهداری ها برای آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، رعایت نکات ایمنی در رانندگی و تجهیز وسایل نقلیه به امکانات زمستانی، توجه به توصیه کارشناسان جهاد کشاورزی و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی توصیه می شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید