23:26|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 آذر 1399 - 10:17
کد خبر: 15403
یادداشت:

سفره های رنگین یلدا را در فضای مجازی پهن نکنید

امسال مثل سال های گذشته شور و حال خرید شب یلدای مردم ارومیه به چشم نمی‌خورد؛ گرانی از طرفی گریبانگیر مردم شده که متأسفانه امسال به دلایل مختلف نتوانستند کسب و کار خوبی داشته باشند و از طرفی دیگر کرونا هم اجازه نمی‌دهد دورهمی‌های شبانه شب یلدا مثل هر سال در کنار اعضای خانواده‌ها و اقوام و آشنایان برگزار شود.
سفره های رنگین یلدا را در فضای مجازی پهن نکنید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، در حالی که هر سال برگزاری دورهمی‌های شب یلدا فرصتی برای دید و بازدیدهای شبانه بود، اما امسال بر خلاف همیشه شب یلدا یک تهدید بزرگ برای شیوع بیشتر این ویروس است که مسئولان تأکید ویژه برای حذف این دورهمی‌ها به خصوص در شب یلدای متفاوت امسال دارند.

با توجه به شرایط بد اقتصادی بسیاری از همشهریان، بیایید در این اوضاع نابسامان اقتصادی تصاویر سفره یلدا را منتشر نکنیم، چرا که امسال بسیاری از خانواده ها به دلیل بحران اقتصادی و تورم حاکم بر جامعه سفره یلدا نخواهند داشت.

در شرایطی که بسیاری از مردم توانم خرید اساسی ترین نیازهای زندگی خود را ندارند منتشر کردن عکس از سفره های رنگا به رنگ شب یلدا بی انصافی بیش نیست. امسال با توجه به اینکه بسیاری از بچه ها به خاطر آموزش، به فضای مجازی بیشتر دسترسی دارند و شاید خانواده های آنها توان تهیه سفره یلدا را نداشته باشند پس انتشار این عکس ها در فضای مجازی می تواند باعث حسرت بسیاری از این بچه ها شود.

با فرارسیدن یلدا و بازار داغ هندوانه و سفره های آن چنانی یکی از این موضوعاتی که در ذهن بسیاری از مردم ایجاد شده است ، گفتن « نه-‌ به‌ - انتشار تصویر سفره یلدا» می باشد. بسیاری از پیام های مردمی حاکی از نه به انتشار تصویر سفره یلدا می باشدو آنها اظهار دارند: «در این وضعیت اقتصادی که بعضی از مردم مجبور به جیره بندی غذای خود هستند پهن کردن عکس سفره یلدا در فضای مجازی قطعا کاری بسیار ناشایست و نسنجیده خواهد بود.»

البته بهتر است ناگفته نماند که دورهمی‌های امسال دیگر مثل گذشته بوی صفا و صمیمیت ندارند که هیچ؛ بلکه برای تک تک اعضای خانواده‌ها مخصوصاً سالخوردگان و کودکان به عنوان یک سم مهلک و کشنده است که با کوچک‌ترین سهل‌انگاری می‌تواند بلای خانمان‌سوزی برای عزیزتر از جان‌هایمان شود و خوشی‌های ما را به عزا و ماتم تبدیل کند.

شرایطی که کرونا امسال برای هر خانواده‌ای به وجود آورده و باعث رنجش و مشکلات فراوان برای آن‌ها شده روزی تمام می‌شود فقط  به این شرط که همکاری و مشارکت همه‌جانبه مردم و مسئولان برای کاهش شیوع این بیماری مورد توجه واقع شود و به هیچ عنوان در صورت عدم توجه مردم به این ضوابط، قطع زنجیره انتقال این ویروس شدنی نخواهد بود.

گرانی‌ها در بازار میوه و خرید کالاهای شب یلدا نیز امسال جزو مواردی است که بر نگرانی‌های مردم افزوده و سبب ناراحتی مردم از این وضعیت شده است، چرا که با این گرانی‌ها دل هر سرپرست خانواری که شرمنده زن و بچه‌اش می‌شود به درد می‌آید و از این که نمی‌تواند در کنار خانواده خود شب یلدای به یاد ماندنی را سپری کند، رنج‌آور است.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

یسنا
1399/09/22 - 11:32

شب یلدا مال ثروتمند ها وفامیل دار هاست آدم های تنها وفقیر جشن ونظر و مهمانی ندارند اونا که در دنیای واقعی ومجازی پز میدن وفخر فروشی می‌کنند ایشالا خدا نیازمندان کند حسرت گوشت و کباب وآجیل وکس چکار رو دلشون بمونه واگذارشون به خدا ای خدا: