10:46|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 آبان 1399 - 13:19
کد خبر: 15327
یادداشت:

برچسب های تبلیغاتی روی درب های منازل/معضلی برای چهره محلات ارومیه

برچسب‌های تبلیغاتی برخی شرکت‌های خدماتی بر روی در و دیوار منازل شهر ارومیه به یک معضل اجتماعی تبدیل شده‌ است و متاسفانه برخوردی راجع به این مسئله از سوی هیچ ارگانی صورت نگرفته است.
برچسب های تبلیغاتی روی درب های منازل/معضلی برای چهره محلات ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، استخدام بازاریاب با پورسانت عالی، تخلیه چاه با فنر برقی ۲۴ ساعته -تضمینی، مجلس ترحیم، آموزش ریاضیات وتمامی دروس از ابتدایی تا دانشگاه، قالیشویی با دستگاه و آب گرم، لوله کشی ساختمان پذیرفته می‌شود، اینها بخشی از تبلیغات محیطی هستند که به صورت اعلامیه، پوستر، بنر، تراکت، برچسب، دیوار نویسی و بر روی در و دیوار، ایستگاههای اتوبوس، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، پستهای برق و مخابرات، ستونهای برق و در ارومیه  خودنمایی میکنند و آلودگی بصری و به تبع آن آلودگی محیطی ایجاد میکنند.
در واقع می‌توان گفت تن همه خانه‌های محله پوشیده از برچسب‌های رنگارنگ است و هیچ خانه‌ای از گزند آنها در امان نمانده است.
طبق ماده 92 قانون شهرداری‌ها «نوشتن هر نوع مطلبی یا الصاق هر نوشته‌ای بر روی دیوارهای شهر که مخالف مقررات انجمن شهر باشد ممنوع است مگر در محل‌هایی که ‌شهرداری برای نصب و الصاق اعلانات معین می‌کند و در این محل‌ها فقط باید به نصب و الصاق آگهی اکتفا کرد و نوشتن روی آن نیز ممنوع است‌ متخلف علاوه بر تاییدیه خسارت مالکین به پرداخت پانصد تا یک هزار ریال جریمه محکوم خواهد شد».
با توجه به ماده مذکور متاسفانه تاکنون هیچگونه نظارتی بر این موضوع در سطح شهر مشاهده نشده است. وجود این برچسب ها به چهره شهر جلوه نامناسبی می‌دهند و این موضوع مردم را کلافه کرده است.
اگردقت کنید می‌بینید همه برچسب‌ها هم یک موضوع را تبلیغ می‌کند. من نمی‌دانم ما چقدر به تخلیه چاه نیاز داریم که باید انواع و اقسام آن بر در و دیوار خانه‌هایمان چسبانده شود.
آنقدر چشممان به دیدن این کثیفی‌ها عادت کرده که دیگر برایمان عادی شده است. مردم هرچه برای زیبایی نمای خانه خود خرج می‌کنند این برچسب تمام زحمات آنها را به هدر می‌دهند.
انتظار می‌رود رسیدگی و نظارت و برخورد با متخلفان در اولویت اول مسئولین و نهادهای ذیربط قرار بگیرد تا بلکه بتوان چهره شهر را از زشتی ها در امان نگه داشت.

  

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید