17:51|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 20 آبان 1399 - 11:47
کد خبر: 15295
یادداشت:

دور همی هایی که کام همه را تلخ می کند

این روزها برخی از مردم آذربایجان غربی متاسفانه به خود و خانواده شان هم رحم نمی کند و بی پروا در محافل دورهمی و جالس تولد و عروسی و... حضور می یابند. نتیجه این دور همی ها به جایی رسیده که بیشتر مبتلایان در دور همی های خانوادگی گزارش شده است.
دور همی هایی که کام همه را تلخ می کند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، همه اینها قصه و یا نوشتن چند خط یادداشت نیست بلکه متاسفانه واقعیتی تلخ است که عده ای نسبت به درک آن سرسختی نشان می دهند، انگار که این افراد با خودشان لج کرده اند.
مردم در نخستین روزهای شیوع کرونا استرس خاصی داشتند و به خوبی موارد بهداشتی را رعایت می کردند، ولی با گذشت زمان و عادت کردن مردم به این ویروس، متاسفانه مردم استان نیز نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری ها بی توجه شدند.
متاسفانه این روزها هر فرد با این دیدگاه « که من کرونا ندارم» به دیدار یکدیگر رفته و دور همی ها شکل می دهند و بیشترین آمار مبتلایان نیز از همین مهمانی ها و دور همی ها آغاز شده و این امر باعث شده در حال آمار مبتلایان به کرونا خانوادگی شود.
کرونا از بین نخواهد رفت بلکه با روند پیش رو جمعیت زیادی را گرفتار خواهد کرد و هر چه این بیماری شیوع بیشتری به خود می گیرد نظارت ها رنگ می بازد. شاید باز هم باید کشتاری دسته جمعی از کرونا داشته باشیم تا اقدامی عملی انجام شود. پس لازم است که مرد حداقل برای سلامت خود و خانواده ها یشان ارزش قائل شوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و گفتن نه به دورهمی، مانع نفوذ بیشتر این ویروس شوند.
برای یک دقیقه هم که شده خودمان را جای مادری بگذاریم که همسر یا میوه زندگیش با این ویروس دست و پنجه نرم می کند، خودمان را جای کسانی بگذاریم که عزیزترین افراد زندگیشان قربانی این ویروس شده اند، خودمان را جای پیرمرد و پیرزنی بگذاریم که کرونا گلویش را می فشارد و نای نفس کشیدن ندارد. شاید اینگونه اندکی به خودمان بیاییم.
کرونا تنها برای دیگران نیست و اگر راه ورودش را سد نکنیم، همین روزهاست که مهمان خانه خودمان باشد، پس بیایید در این روزهای سخت عاقلانه رفتار کنیم.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/08/21 - 15:17

باسلام بیشترین عامل عدم رعایت پروتکلها توسط مردم از بی اعتمادی مردم به مسولین سر چشمه گرفته است