05:36|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 12 آبان 1399 - 13:09
کد خبر: 15264
یادداشت:

گرانی اقلام جهیزیه، کابوسی جدید برای زوج های جوان

باتوجه به تورم ها و فشارهای اقتصادی ناشی از آن، این روزها دغدغه بسیاری از زوج های جوان و خانواده های آنان تهیه جهیزیه است که از لحاظ اقتصادی فشار زیادی بر آنها وارد کرده است.
گرانی اقلام جهیزیه کابوسی جدید برای زوج های جوان

سرویس اقتصادی باریش نیوز، بازار شهر ارومیه این روزها رکود شدیدی را تجربه می کند و در این میان فروشگاههای لوازم خانگی بیشترین آسیب را از نوسانات ارزی و به تبع آن پایین آمدن قدرت خرید مردم به خود دیده ، هر چند هنوز هم گذر عروس و داماد های جوان به مجتمع های تجاری برای خرید جهیزیه می افتد اما واقعیت ها حاکی از رکود شدید و گرانی سرسام آور اجناس در این بازار است.
تهیه اقلام ضروری بعضا برای بسیاری از تازه عروس و دامادها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که مهم‌ترین آنها قیمت بالا و عدم ثبات بازار است.
متاسفانه نابسامانی قیمت ارز در چند ماه گذشته ، این سنت را هم دستخوش نامهربانی‌ها کرد، به طوری که خریداران جهیزیه در این اوضاع  بد اقتصادی نه تنها باید با  مشکل گرانی دست و پنجه نرم کنند، بلکه با کمبود اجناس ایرانی و خارجی  در این بازار هم مواجه شده‌اند.
در واقع مردم خرید می‌کنند، اما خیلی کمتر از قبل، در گذشته خانواده ها  برای تهیه جهزیه راحت تر بودند و کمتر نگران قیمت ها بودند، اما امروزه آنقدر همه چیز تغییر کرده و گران شده است که خانواده‌ها تنها وسایل اصلی و مورد نیاز یک خانه نقلی  را می توانند فراهم کنند.
زوج های جوان و خانواده های آنان انتظار دارندکه مسئولین این امر با نظارت بر قیمت لوازم خانگی و همچنین حمایت از آنها، از این طریق از مشکلاتی که در اوایل زندگی بر آنها تحمیل می شود تا حدودی کاسته شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

Maryam
1399/08/13 - 11:48

سلام ما سه سال هست ازدواج کردیم لوازم خانگی آنقدر گرون هست که نتونستیم بخریم میمونیم خونه پدرمون این چه وضعیتیه چرا رسیدگی نمیکنن چرا مملکتمون صاحب نداره