11:52|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 11 آبان 1399 - 12:24
کد خبر: 15255
یادداشت:

رونق بازار کفاشی ها در سایه شوم گرانی

افزایش قابل توجه قیمت کفش سبب کاهش قدرت خرید مردم و موجب گرایش آن‌ها برای تعمیرات شده است.
رونق بازار کفاشی ها در سایه شوم گرانی

سرویس اقتصادی باریش نیوز، امروزه با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی در بازار کفش، مردم به دلیل ناتوانی درخرید کفش نو بسوی تعمیر کفش قدیمی خود سوق پیدا می‌کنند.
از نکات جالب این روزهای بازار، رونق کار تعمیرکاران است و بسیاری از افراد قید خرید کفش نو را زده و همان قدیمی‌ها را تعمیر می‌کنند. این روزها به قدری سرتعمیرکاران شلوغ است که کفش‌ها را در مدت زمان‌های طولانی می‌توانند تحویل دهند.
 فروشگاه‌های کفش پس از یک دوره تعطیلی طولانی و زیان سنگینی که از شیوع کرونا دیدند این روزها خلوت‌ترین دوران کاری خود را می‌گذارنند.
اگر گشتی در بازار کفش بزنیم شاهد قیمت های کمرشکن آنها خواهیم بود با توجه به این مسئله مردم ترجیح میدهند بجای خرید کفش های با کیفیت پایین و قیمت بالا، از کفش های قدیمی خود استفاده کنند.
قیمت کیف و کفش در بازار سرسام‌آورشده است. قیمت بعضی کفش‌ها حتی 3 برابر شده است و مردم در این بازار آشفته و گران، توانایی خرید ندارند.
از دلایل گرانی کفش می‌توان گفت اجناس باکیفیت در بازار موجود نیست و حتی عرضه بسیار کاهش یافته است و اجناس خوب و باکیفیت در حال صادرات است. از این رو اجناسی که در بازار داخل عرضه می‌شود دارای کیفیت پایینی است.
نیاز مبرم شهروندان ارومیه ای با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و گرانی، تشدید نظارت و عملی کردن کاهش قیمت از سوی نهاد های ذیربط می باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید