04:49|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 05 آبان 1399 - 10:01
کد خبر: 15229
یادداشت

نفس مردم آذربایجان غربی از گرانی بالا نمی آید

این روزها گرانی در کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی بیداد می کند، این گرانی ها نفس مردم را بریده است و متاسفانه علیرغم مشاهده مسئولان نسبت به نارضایتی های مردم به این اوضاع، همچنان قیمت ها بصورت روزانه و حتی ساعتی در حال افزایش است و دریغ از کوچکترین اقدام و گشایش گره ای از این مشکلات از سوی مسئولین ذیربط...
نفس مردم آذربایجان غربی از گرانی بالا نمی آید

سرویس اقتصادی باریش نیوز، متاسفانه این روزها به جای کرونا گرانی نفس مردم را بریده است ؛ گرانی حاکم بر بازار، بی توجهی مسئولان، افزایش سرسام آور قیمت کالاهای اساسی و از طرف دیگر بیکاری نفس مردم این استان را بریده وموجی از نا امیدی و نرضایتی را در جامعه بوجود آورده است.
زندگی کردن صرفا برای زنده ماندن، اتفاق تلخی است که این روزها شاهد آن هستیم. در این سبک دیگر خبری از تفریح، استراحت و .. نمی باشد و در نهایت لذت بردن از زندگی جایی ندارد و همه به فکر تهیه یک لقمه نان هستند. نانی که برای بدست آوردنش باید مشقت های زیادی را تجربه کرد.
افزایش قیمت کالاهای اساسی بر زندگی اقشار متوسط جامعه تاثیر زیادی گذاشته و باعث سقوط این قشر به زیر خط فقر شده، در حال حاضر گرانی های اخیر سبب حذف فرآورده های پروتئینی از سفره های بسیاری از مردم شده و دیگر تحمل این شرایط برای آنها بسیار سخت شده و امانشان را بریده است. گویا غول رکود تورمی دوباره بیدار شده و دست در گریبان اقتصاد این استان انداخته است.
در این میان دود این نوسانات به چشم اقشار ضیف و متوسط می رود و سرمایه دارها با سوار شدن بر موج تورم، سرمایه دارتر می شوند و فاصله ویلاهای بالا شهر با کپرهای حاشیه شهر بیشتر خواهد شد.
در پایان، هزینه های زیستن برای مردم چنان در حال افزایش است که اگر نهادهای نظارتی با اقدامات خود مرهمی بر دردهای مردم نگذراند، باید هر آن منتظر بلعیده شدن دلبستگی های مدیریتیشان توسط امواج خروشان بحران های اجتماعی روبه رشد در میان اقشار مختلف جامعه باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید