07:10|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 03 آبان 1399 - 13:05
کد خبر: 15226
یادداشت

نبود نظارت بر بازار آذربایجان غربی / تبدیل بازار به راسته بی صاحب

این روزها در آذربایجان غربی بازار ثبات قیمت ندارد، جنس ها گران و افزایش قیمت ها لحظه ای شده است است و در این میان مردم می پرسند چرا نظارت بر بازار رها شده است؟ این همه تفاوت قیمت از کجا نشات می گیرد؟
نبود نظارت بر بازار آذربایجان غربی / تبدیل بازار به راسته بی صاحب

سرویس اقتصادی باریش نیوز، از سال گذشته که که موج گرانی بازار سراسر کشور و به دنبال آن آذربایجان غربی را درنوردید، ضعف سازمان بازرسی باعث شد بسیاری از تولیدکنندگان نه تنها بدون مجوزهای لازم، قیمت کالاهای خود را گران کنند بلکه کالاهای توزیع شده را نیز با نرخی بیش از قیمت روی کالا به فروش برسانند.
متاسفانه این تخلف ها از صنایع خوراکی شروع و به سوپرمارکت ها هم رسیده است. بسیاری از سوپرمارکت ها با مخدوش کردن قیمت روی کالا و چسباندن قیمت جدید آن را بیش از نرخ تصویب و تعیین شده به مشتری می فروشند.
ضعف ساختار توزیع و نظارت بر بازار از سال گذشته با توجه اعمال تحریم ها و افزایش نرخ ارز روز به روز بیشتر و پررنگ تر می شود تا جایی که هر فروشگاه و مغازه ای در سطح شهر برای یک کالا، هر کدام قیمت های مختلفی را به مشتری ارائه می دهند که این امر را به وضوح می توان در بازار مشاهده کرد.
متاسفانه در شرایط کنونی بازار به راسته ی بی صاحب تبدیل شده که عملا، کسبه و فعالان هر تخلفی را به شرایط نامناسب و ناپایدار اقتصادی ربط می دهند. اینكه یك كالا در نقاط مختلف شهر به قیمت های مختلف فروخته می شود و باعث گلایه و نارضایتی مردم شده بیانگر وجود نظارت بر بازار نیست و اگر نظارتی هم انجام می شود غیر اصولی و نادرست است، امروز و در شرایطی كه استان با مسائل و مشكلاتی دست به گریبان است اگر بنا باشد جلو افراد سودجو و فرصت طلب گرفته نشود به اصطلاح سنگ روی سنگ بند نمی شود.
قاعدتاً دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بازرسان اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر قیمت کالاها نظارت کافی داشته باشند تا مردم هر روز نظاره گر یک قیمت متفاوت از روز گذشته نباشند و یک ثبات قیمت را در بازار استان برقرار نمایند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید