09:32|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1399 - 13:07
کد خبر: 15168
یادداشت

این بار هم نوبت به کمبود داروی بیماران خاص در ارومیه رسید

بنا به گزارش های مردمی باریش نیوز با وجود نیاز مبرم بیماران خاص، کمبود برخی داروها در ارومیه در چند روز اخیر محرز شده و متاسفانه وضعیت شبکه توزیع نامشخص است.
این بار هم نوبت به  کمبود داروی بیماران خاص در ارومیه رسید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تماس‌های مکرر شهروندان ارومیه‌ای در خصوص وضعیت داروهای مورد نیاز بیماران خاص گویای کمبودهای مقطعی برخی داروهاست موضوعی که موجب شده گاه بیماری که سلامت جسمی و تسکین دردهایش به یک دارو مرتبط باشد، به دلیل ناتوانی در تامین آن عوارض جسمی قابل توجهی را تحمل کند.

کمبود دارو به خصوص دارو‌های کمیاب و تک نسخه‌ا‌ی به‌رغم آنکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان می‌گویند کمبودی وجود ندارد، سبب شده‌ است تا بیماران و همراهان آنان سرگردان دارو‌خانه‌ها شوند.

در این میان برخی همراهان بیماران بستری در مراکز درمانی نیز به ‌دلیل عدم تأمین داروی بیماران بستری از سوی بیمارستان‌ها، متاسفانه نسخه به‌دست سرگردان دارو خانه‌های شهرشده شده‌اند.

متأسفانه باید گفت با تغییرات قیمت ارز و شرایط تحریمی کشور، کمبود برخی دارو‌ها سلامت بیماران را به خطر انداخته‌ است.

بیماران دیابتی و بیماران خاص و افراد درگیر به بیماری‌های نادر در صدر بیمارانی هستند که دارو‌های آنان با کمبود زیادی مواجه  شده است.
 
بعضاً مشاهده می‌شود که پزشکی برای درمان بیمار خود داروی خارجی تجویز می‌کند و این موضوع دوندگی بیشتری را برای همراهان بیماران به دنبال دارد.

متأسفانه مراکز اطلاعات دارویی و رسیدگی به شکایت‌های دارویی هم به‌دلیل به روز نشدن بانک اطلاعات دارویی به جای آنکه راهنمای بیماران شوند بعضاً با دادن اطلاعات ناقص، آنان را در دارو‌خانه‌های شهر سرگردان می‌کنند.

 و در پایان اینکه، مسئولان توجه داشته باشند که بیماران و همراهان آنان در این شرایط به میزان زیاد درگیر بیماری و هزینه‌های درمان هستند، انصاف نیست روز‌ها و هفته‌ها در شرایط شیوع و همه‌گیری بیماری کرونا در مراکز درمانی و دارویی سرگردان شوند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید