19:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 21 مهر 1399 - 11:07
کد خبر: 15165
یادداشت:

زمین‌های خالی مکانی برای انبار نخاله‌های ساختمانی در ارومیه

تخلیه نخاله های ساختمانی در محدوده مسکونی کماکان یک چالش شهری در ارومیه به شمار می‌آید؛ چالشی که ممکن است در عرصه‌های رها شده محدوده شهر بیش از پیش مشکل آفرین باشد و مخاطرات زیست محیطی ناشی از آن شهروندان را تهدید کند.
زمین‌های خالی مکانی برای انبار نخاله‌های ساختمانی در ارومیه

سرویس اجتماعی باریش نیوز، نخاله‌ها بقایای باقی مانده از تعمیرات یا ساخت و ساز ساختمان‌ها هستند که بی سرو سامانی بسیاری از مناطق شهری را به دنبال داشته و از آنجایی که اغلب مسیرها محل رفت و آمد جمع کثیری از شهروندان می‌باشد وجود نخاله‌هایی مانند سنگ، آجر، شن و ماسه علاوه بر اینکه سیمای شهری را زشت و ناپسند کرده ابزاری برای بازی کودکان و البته محلی برای انبار زباله‌ها نیز شده‌اند.

با این حال به نظر می‌رسد با توجه به حجم ساخت و سازهای در شهر، میزان نخاله‌ها روزبه روز افزایش یابد و تسریع برای حل این معضل زیست محیطی مطالبه اکثریت شهروندان شود.

متخلفان و تخلیه کنندگان پسماندهای ساختمانی در مکان‌های ممنوعه طبق قانون مدیریت پسماند شهری افرادی که در مکان های ممنوعه نخاله تخلیه می کنند مجرم تلقی میشوند و بایستی طبق قانون با متخلفان این امر برخورد شود.

امیدوار هستیم در کنار برخورد قاطع و قانونی و نظارت دقیق با چنین مواردی به گونه ای فرهنگ سازی به عمل آوریم که افراد خود رغبت به این داشته باشند که نخاله های ساختمانی خود را به جای مشخص شده و به بیرون از شهر منتقل کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید