01:09|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 13 مهر 1399 - 12:00
کد خبر: 15129
یادداشت:

بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و جولان کرونا در ارومیه

بی توجهی برخی شهروندان به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باعث جولان کرونا در ارومیه شده است.
بی توجهی مردم به پروتکل های بهداشتی و جولان کرونا در ارومیه

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعمال محدودیت ها در  اوایل شیوع کرونا در ارومیه باعث شد تا مردم رغبت زیادی برای تغییر زندگی خود داشته و رفت آمد هایشان را در اماکن های پرتردد به حداقل برسانند.

استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی در ابتدای شیوع کرونا جزء القام جدانشدنی در زندگی خیلی از شهروندان بود ولی با انتشار خبری مبنی بر کاهش تلفات جانی از کرونا درارومیه محدودیت های اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کمرنگ شد. 

این روزها در خیابان جاهای پرتردد، ادارات، بازار و خیلی جاهای دیگه شاهد نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم هستیم بطوری که انگار دیگر  ویروسی بنام کرونا وجود ندارد. 

نادیده گرفتن محدودیت ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث شد تا کرونا دوباره و سه باره در شهر ارومیه جولان پیدا کرده تا جایی که  تمامی بیمارستان های شهر مملو از مبتلایان به کرونا شود.

خیلی از شهروندان بر این باورند که اگر کرونایی وجود دارد چرا ستاد مبارزه کرونا مانند اوایل فرودین ماه سخت گیرانه برخورد نمی کنند و اعلام محدودیتی انجام نمی شود که این کار باعث نزدن ماسک و عدم رعایت فاصله اجتماعی در جاهای پرتردد از سوی شهروندان را در پی دارد. 

شلوغی برخی خیابان های پرتردد شهر و اماکن تفریحی ارومیه  نشان از آن هست برخی شهروندان تصمیم دارند تا در خانه مان هایشان را جبران کنند و وضعیت شهر را قرمز کنند. 

شهروندان نباید استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیرند چون این روز های دیگر تخت خالی در بیمارستان های شهر برای پذیرش مبتلایان به کرونا وجود ندارد. 

علت پرشدن بیمارستان های و افزایش مبتلایان به کرونا و فوتی های شهر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی هست که اگر رعایت نکنیم روز به روز به تعداد فوتی های ناشی از کرونا در شهر افزوده می شود. 

امیدواریم مردم با رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک را در مکان های پرتردد رعایت کنند و حافظ جان خود و دیگر همشیریان باشند تا شاید از شر این ویروس راحت شویم. 


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/07/13 - 20:51

با سلام لطفا در کنار واقعیت عدم رعایت پورتکلها توسط عده کثیری از شهروندان واقعیت برگزاری و عدم جلوگیری مراسمات دهه اول محرم را نیز اضافه کنید چون عزاداریها و نوزورات نیز دست کمی در اوج گرفتن کرونا نداشت واقعیت تلخ است