18:20|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 12 مهر 1399 - 10:46
کد خبر: 15120
یادداشت

مردم به داد پزشکان و کادر درمان استان برسند

کادر درمان در 8 ماه گذشته در نبرد طاقت فرسا با کرونا خسته شده اند، استراحت نکرده اند و هر روز با صحنه های غم انگیز و دلخراشی روبرو شده اند از این رو از مردم انتظار دارند با رعایت پروتکل هاای بهداشتی خستگی را ازتن آنها دربیاورند.
مردم به داد پزشکان و کادر درمان استان برسند

 سرویس اجتماعی بارش نیوز: در این روزها با افزایش چشمگیر افراد مبتلا به کرونا مواجه هستیم؛ مراکز درمانی و بیمارستان‌ها روزهای شلوغ و پر کاری را می‌گذرانند و با تمام توان با غول کرونا مبارزه می‌کنند تا جان بیماران را نجات دهند.
جدی نگرفتن این بیماری از سوی بسیاری از مردم استان مزید بر علت شد تا حجم مراجعه‌کننده‌ها به بیمارستان روزبه‌روز افزایش پیدا کند.
اما در کنار این موارد حفظ سلامت کادر درمان و پزشکی یک چالش جدی است و در سطح کشور برخی از پزشکان و پرستاران نیز به دلیل درگیری با کرونا جان خود را از دست داده‌اند؛ کادر درمان استان در این روزهای سخت و قرار گرفتن در خط مقدم مبارزه با بیماری گاهاً با کمبود نیرو مواجه هستند و فشار زیادی را متحمل می‌شوند.
به هر حال حفظ سلامتی و ریکاوری کادر درمان به عنوان نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا امری حیاتی و ضروری به نظر می‌رسد، زیرا که در صورت از بین رفتن یا حتی کاهش توان اجرایی این جبهه، جایگزین کردن نیروی متخصص و دوره دیده در این شرایط که همه با این مشکل دست به گریبان هستند، تقریباً غیرممکن است.
متاسفانه ادامه دار بودن این ویروس منحوس پزشکان و پرستاران را بسیار خسته کرده ، تعداد زیادی از آنها بیمار شده اند؛ در این شرایط بحرانی جامعه پزشکی استان  از مردم می خواهند که پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، یعنی رعایت فاصله گذاری فیزیکی، زدن ماسک،  عدم تجمع و شست و شوی مرتب دست ها را انجام دهند و با رعایت این نکات، شهروندان کمک کنند زودتر این شرایط را پشت سر کذاشته  و برای تامین کادر درمان با مشکل روبرو نشوند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید